Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag tror min höna håller på att bli en tupp...  (läst 1620 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Jag tror min höna håller på att bli en tupp...
« skrivet: 01 maj-10 kl 15:31 »
En av mina 7 år gamla lohmannhönor har under våren blivit mer och mer tupplik. Hon låter fortfarande som en höna och låter tupparna bestiga henne. Dock har hon slutat värpa och har fått väldigt glansigt och tupplikt hackle i kragen. Hon har börjat utveckla en ståtlig stjärt med långa fina fjädrar omslutna av fina sadelfjädrar.

Har haft en höna som parat sig med en annan höna förut men hon fortsatte lägga ägg och ändrade inget i utseendet. Har däremot hört om andra som haft höns som bytt kön. Men första gången för mig att uppleva det nu. =)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Jag tror min höna håller på att bli en tupp...
« Svar #1 skrivet: 01 maj-10 kl 16:55 »
har en höna som håller på att förvandlas till en tupp också... men den lägger ägg... än galer den inte men den beter sig som en tupp....
Fjäderfän och kaniner

Dela detta:

* Inloggade just nu

674 gäster, 1 användare
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser