Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kompostgaller?  (läst 2112 gånger)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Kompostgaller?
« skrivet: 29 apr-10 kl 11:38 »
Går det att ha japanska eller Jumbovaktlar bakom kompostgaller eller är hålen för stora och dem smiter igenom??
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
SV: Kompostgaller?
« Svar #1 skrivet: 29 apr-10 kl 12:59 »
Där kommer de nog igenom, skulle jag tro.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 29 apr-10 kl 13:57 »
Det säger "plopp" så har du nog vaktlarna springandes utanför. ;D Iaf. de vanliga japanska. Kycklingarna måste du ha jättefinmaskigt nät till eller i akvarium, för de går igenom vanligt kycklingnät utan ansträngning (jämför oss som går igenom en dörr ::) ;D). ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

patrick.

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 29 apr-10 kl 14:39 »
ja, om mina två veckors gässlingar tar sig genom så gör nog vaktlarna det med ;)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #4 skrivet: 29 apr-10 kl 16:02 »
ja, om mina två veckors gässlingar tar sig genom så gör nog vaktlarna det med ;)
haha oj då :P
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #5 skrivet: 29 apr-10 kl 20:39 »
jag har mina vuxna japsar i en stor kaninbur...ca 2cm mellan gallertrådarna...ingen går igenom där... kompostgaller är däremot för stormaskigt...
Fjäderfän och kaniner

Pippilutt

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 04 maj-10 kl 00:59 »
När jag kläcker vaktlar får de stanna 2 dagar i kläckaren och sedan flytta till marsvinsburar. När de vuxit ur dem dem vid ca 2 veckors ålder, de är då nästan helt befjädrade så flyttar de ut till en inhängnad byggd av kompostgaller hos de gamla vaktlarna. För att det ska fungera gör vi en rulle av wellpapp som vi sågar av i den höjd kompostgallren har på sina "rutor". Sedan är det bara att trä ut och in mellan trådarna i gallret. Två våningar får det vara annars  hoppar de över.
Det går fort och lätt och minskar även golvdraget när vi har stalldörren öppen.
Att arbeta är kul - det har jag sett själv

Dela detta:

* Inloggade just nu

448 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser