Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Någon som hört talas om amerikanska toulousegäss?  (läst 1478 gånger)

Brokullen

• Dalsland
Någon som hört talas om amerikanska toulousegäss?
« skrivet: 26 apr-10 kl 11:43 »
Hittade ett gäng på blocket och skillnaden skall tydligen vara att dessa inte har någon hakpåse
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Någon som hört talas om amerikanska toulousegäss?
« Svar #1 skrivet: 26 apr-10 kl 12:37 »
Det var ju ett bra sätt att försöka få icke rastypiska djur att låta lite mer exklusiva :-\

Enligt American Standard of Perfection ska Toulouse gås ha hakpåse. Avsaknad av hakpåse är ett diskvalificerande fel.

Min Amerikanska standard är förvisso gammal men jag tror inte att en sådan "kardinalpunkt" har ändrats från att avsaknad är diskvalificerande till att dom inte ska ha....
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

mazze

• Småland
    • Komålen
SV: Någon som hört talas om amerikanska toulousegäss?
« Svar #2 skrivet: 26 apr-10 kl 20:31 »
 ;D, så roliga människor det finns. Jag har varit på utställning på andra sidan och kan meddela att toulosegässen där är precis som allt annat där väldigt överdrivet, även hakpåsarna på toulousegässen.
De kallas giant dewlap, exhibition toulouse eller mammouth toulouse.
Utillity toulouse kallas den franska varianten som inte har lika stor hak o bukpåse.

Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

Dela detta:

* Inloggade just nu

550 gäster, 1 användare
mrnic

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser