Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Könsbestämma påfåglar?  (läst 1636 gånger)

Sophfia

Könsbestämma påfåglar?
« skrivet: 23 apr-10 kl 15:57 »
Vad är det egentligen för skillnad på påfågelhonor och hanar när de är ca 1 år?
Fäller honorna upp stjärtfjädrarna när dom känner sig hotade?
Vi har nämligen köpt en påfågelhona och vi kan inte se skillnad på honor/hanar när de är så pass unga. Blev dock lite orolig idag när "honan" fick syn på vår hund och fällde upp stjärten....... Har vi blivit "lurade" och det är en hane? ??? :(

LillNea

• Jämtland
SV: Könsbestämma påfåglar?
« Svar #1 skrivet: 29 apr-10 kl 11:50 »
På våra så ser vi de på fjädrarna, hanen har som randig dräkt upp över hela ryggen medans honan kanske bara har de längst ut på fjädrarna...
Har 2 hundar, 2 katter, höns, kalkoner, vaktlar, duvor.
Bor på landet med min sambo och vår dotter.

Tuve

• Skåne
SV: Könsbestämma påfåglar?
« Svar #2 skrivet: 04 maj-10 kl 12:57 »
Leta lite bakåt bland trådarna här, jag hade samma fråga för ca ett år sen, fast min påkyckling var nog ca 3 månader. I den tråden finns bilder och förklaringar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

572 gäster, 4 användare (1 dolda)
mohammad.mas, Spruce Recin, Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser