Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Elak tupp  (läst 3200 gånger)

bea

Elak tupp
« skrivet: 21 apr-10 kl 14:23 »
Är så j-a förbannad på denna tupp som är elak mot sina hönor hackar dom så att dom blöder, verkar sikta in sig på ögonen >:(
Har någon annan problem med sin/sina tuppar?
Har dom separerade nu ....men tycker att det är tråkigt!
Frågan är om detta är vanligt?
Vågar inte skaffa en annan tupp förrän jag vet.

bea

SV: Elak tupp
« Svar #1 skrivet: 21 apr-10 kl 14:25 »
Oj såg att någon startat en liknande tråd :-[
Var så arg när jag skrev så jag kollade inte innan :-[

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 21 apr-10 kl 18:54 »
Som du kanske läste i andra tråden så verkar det vara ganska vanligt i olika perioder. Tror det är hormonerna som spelar ett spratt. Min tupp har gett tjejerna svulloögonen ett par gånger men nu har han slutat. Det var när våren började komma som han blev helt tokig.

Nu har jag en till höna med svulloöga men det var för jag släppte in henne till en annan grupp på grund av att hon själv var så elak i den förra gruppen så jag inte kunde ha henne kvar där (hon spöade skiten ur en av tupparna och kunde inte acceptera några nykomlingar utan de skulle hon brutalt döda). Då blev tuppen i den andra buren galen och började våldta när jag släppte in henne där... *suck* Jävla fåglar... Egentligen så borde man avliva den där elaka hönan. Vilket jag skulle ha gjort om hon inte vore så himla social mot mig... Det tar emot att ha ihjäl en kelgris...  :-\ Som dock samtidigt är ett riktigt svin! Men nu ligger hon lägst ned i hierarkin i den nya gruppen, så hon skärper förhoppningsvis till sig.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #3 skrivet: 28 apr-10 kl 14:54 »
Har du sett att det är tuppen som hackar? Jag har fött upp många vaktlar har nämligen aldrig varit med om att tuppen har skadat sina hönor, merrän möjligtvis gjort dem flintskalliga för att han har parat sig med dem lite väl ofta... Däremot har jag haft hönor som har skadat och till och med dödat vandra.

bea

« Svar #4 skrivet: 28 apr-10 kl 15:07 »
Jodå tagen på bar gärning åtskilliga gånger!

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #5 skrivet: 28 apr-10 kl 15:12 »
Ok, då tycker jag att du ska ta och skaffa en ny tupp till dina hönor.

bea

« Svar #6 skrivet: 28 apr-10 kl 15:17 »
Mina tankar går oxå i de banorna, men det är enligt en del andra tydligen ett vanligt problem...har du lust att sälja ett gäng avels ägg till mig?

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #7 skrivet: 28 apr-10 kl 15:32 »
Jag har bara haft elaka hönor.. Just nu har jag endast 1 par vaktlar kvar för jag har haft problem med råttor så jag har inte kunnat kläcka några nya. Så jag håller på att leta lite ägg själv och försöker dra mig till minnes vilka som har köpt av mig...

Dela detta:

* Inloggade just nu

486 gäster, 2 användare (1 dolda)
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser