Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  dum ruvhöna  (läst 719 gånger)

trojlik

• I skogen är jag fri
    • Västergötland
dum ruvhöna
« skrivet: 20 apr-10 kl 09:43 »
Ja hönor brukar ju inte vara smarta men denna hönan har varit riktigt dum :P

Hon hade 4 ägg som hon legat på i 9 dagar. När jag kom upp i morse hade hon bytt rede till ett annat där det låg 6 stycken ägg.. Hon tyckte väl att hon var smart att det var mer ägg där kanske :P

Hennes gammla ägg var iskalla men jag tog bort de nya hon hade lagt sig på och la dit de gammla äggen.. Kan de klara sig tror ni?

Sano

• Bohuslän
SV: dum ruvhöna
« Svar #1 skrivet: 20 apr-10 kl 10:27 »
Kan gå... Vi har fått kycklingar ur ägg somlegat och blivit kalla, men det beror ju på hur sent i ruvningen det är. Vet inte var gränsen går, men det är värt att prova, tycker jag.
Vad du gör gör fullt och helt, icke styckevis och delt.

trojlik

• I skogen är jag fri
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 20 apr-10 kl 18:23 »
Nu när jag var uppe i hönshuset så har hon gått tillbaka till sitt gammla TOMMA rede och lagt sig!!

Blir så irriterad på nöten :P Nu kommer det ju inte bli några kycklingar alls till henne :'(

Sano

• Bohuslän
« Svar #3 skrivet: 20 apr-10 kl 18:43 »
Knas-höna.  ::)
Vad du gör gör fullt och helt, icke styckevis och delt.

Liro

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 21 apr-10 kl 20:38 »
Min höna var oxå så där men då fick hon eget krypin med kompostgaller runt och sen dess har hon legat fint och stilla på sina ägg, alla låter sig dock inte flyttas. Lycka till

Dela detta:

* Inloggade just nu

612 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser