Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  El nät..  (läst 1178 gånger)

patrick.

• Gäst
El nät..
« skrivet: 17 apr-10 kl 22:27 »
Funderar lite på att släppa ner gässen till hästarnas sommarbete till sommaren, då där finns gott om bete och en stor damm att simma i,
de ska då gå lösa men tänkte göra en hage runt huset som man kan stänga in dem i om man skall iväg eller så.
 vanligt fårnät går inte då där finns både räv o grävling.. så tänkte på sånnt här elnät, men hur bra skyddar de mot rovdjur?? tar en räv eller grävling sig lätt genom ett sådant nät??
och hur mycket ström vågar man ha  det?? (så inte gässen skadas)
mvh

mazze

• Småland
    • Komålen
SV: El nät..
« Svar #1 skrivet: 17 apr-10 kl 22:41 »
Jag hade elnät tills en hud kom in i hagen och jagade in en gås i nätet. Ingen rolig syn att hitta den. Den dog efter ett par timmar efter jag räddat den.
Jag kommer aldrig släppa något djur i en hage med elnät.

Har svårt att tro att elnät är speciellt bra mot rovdjur, en räv hoppar ju över det och en grävling går under det.
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

patrick.

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 17 apr-10 kl 22:44 »
Usch, låt inte så trevligt!..
tror jag får behålla dem här hemma då...

fjäderfän

« Svar #3 skrivet: 20 apr-10 kl 07:36 »
jag har aldrig haft några problem med elnät dom går på en gång sen håller dom sej undan.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Dela detta:

* Inloggade just nu

509 gäster, 3 användare (1 dolda)
DrMerkwurdigliebe, Peter

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser