Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sanktion om endast ett öronmärke?  (läst 3152 gånger)

Miss Evil

• Skåne
SV: Sanktion om endast ett öronmärke?
« Svar #20 skrivet: 26 apr-10 kl 13:18 »
Jo jag använder Cdb internet nu men innan fanns ej stalljournalen på nätet så jag fortsatte med pappersjournalen.. Är inte så bra på det här med datorer.. tycker det är bra att ha den och titta i utan att vara uppkopplad men visst kan ju ha kvar den ändå fast då ska man skriva på tre ställen..eller ersätter stalljournalen på nätet CDB rapporten? Hmm kanske ska fundera på att byta då  ;D
månskensbonde med man, son, hund, katt, kor, får, getter o kaniner. Bor på en helt underbar plats omgiven av hagar o bokedungar. Försöker att leva i nuet.

galdur

• -
« Svar #21 skrivet: 26 apr-10 kl 13:26 »
[quote

Inte så lyckat, rent av farligt att ha låsbara grindar till djur som har horn.
[/quote]

Vi har låsbara grindar till våra highland och använder dessa till såväl kor som fullvuxna tjurar utan problem!
Highland Cattle, 3 islandshästar, 1 shettis, 2 minigrisar och 2 skogiskatter!

Anna Ho

• Östergötland
« Svar #22 skrivet: 26 apr-10 kl 14:12 »
Jo jag använder Cdb internet nu men innan fanns ej stalljournalen på nätet så jag fortsatte med pappersjournalen.. Är inte så bra på det här med datorer.. tycker det är bra att ha den och titta i utan att vara uppkopplad men visst kan ju ha kvar den ändå fast då ska man skriva på tre ställen..eller ersätter stalljournalen på nätet CDB rapporten? Hmm kanske ska fundera på att byta då  ;D

Stalljournal finns att "koppla till" cdb internet (på samma sida alltså), så alla grejer man lägger in i cdb automatiskt hamnar på sidan "stalljournal" oxå. Jättesmidigt och enkelt.
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Center

• Småland
    • Har ingen hemsida än tyvärr
« Svar #23 skrivet: 11 maj-10 kl 11:53 »
Hej

Vår tjur var 4 år och gick till slakt hösten 09, han var som en hund
han gick upp med mig som en hund på slaktbilen. Men blicken jag
fick när jag lämnade honom där usch.

Vi köpte en ny tjur i våras och en morgon när jag fodrade såg
jag att han vinglade, magnesiumbrist.
Veterinär kom och det första han säger har ni ingen nosring
på tjuren, man undrar vad de har för erfarenhet av djur.

När de hade stora horn då var det farligt nu ......

Nettan

Dela detta:

* Inloggade just nu

524 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser