Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Accepterar inte lösenord vid profiländring  (läst 2347 gånger)

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Accepterar inte lösenord vid profiländring
« skrivet: 20 apr-06 kl 22:41 »
Varför anges det felaktigt lösenord varje gång jag försöker ändra i min profil. Trots att jag loggar in "hemifrån". Och är säker på att det är rätt lösenord???
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Accepterar inte lösenord vid profiländring
« Svar #1 skrivet: 04 aug-06 kl 11:25 »
Ingen som orkar svara?...
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

hasteus

  • Inlägg: 307
Re:Accepterar inte lösenord vid profiländring
« Svar #2 skrivet: 08 aug-06 kl 09:16 »
hmm har inte tillgång till tekniken... och har inte upplevt problemet.

Men du skriver "loggat in hemmifrån" så jag misstänker vad du menar är att du låtit din dator spara lösenordet och normalt inte skriver in det själv.

Då är det nog så (sparar aldrig lösenord så jag är lite osäker) att datorn väljer fel sparat lösenord, det är ju inte den vanliga inloggningsidan så datorn kan få problem att välja. Men förhoppningsviså är det att systemet kräver att du skriver in det för hand och inte godkänner sparade lösenord i detta fallet.

Men om du har skrivit in det för hand och det ändå inte fungerar... så kanske du skrivit in fel lösenord, dvs det sparade lösenordet (som du aldrig ser) är faktiskt ett annat än vad du tror det är....

lycka till, svårt att säga mer utan att ha tillgång till felloggar.
« Senast ändrad: 08 aug-06 kl 09:22 av hasteus »

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Accepterar inte lösenord vid profiländring
« Svar #3 skrivet: 11 aug-06 kl 16:56 »
Jag köper den förklaringen men om jag loggar in från jobbet måste jag skriva lösenord och då fungerar det inte heller, det är just DET som gör mig så konfunderad.  ???
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Accepterar inte lösenord vid profiländring
« Svar #4 skrivet: 29 okt-06 kl 00:37 »
Om inget annat börjar jag jag bli riktigt utled och rent av förbannad att jag efter snart ett år här inte kan gå in och ändra i min profil, finns det inget IT-geni på denna sida som kan ge mig en förklaring på varför jag fortfarande får samma felmeddelande "Lösenordet du angivit är felaktigt" trots att jag bytt lösen flera gånger med hjälp av moderator samt bytt dator 2 ggr??!?!  >:(
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
Re:Accepterar inte lösenord vid profiländring
« Svar #5 skrivet: 03 nov-06 kl 09:34 »
Hej Kimma
Nu tror jag jag kommit på vad det är.
När du talar om att du skrivit in ditt lösenord så menar du vid inloggningen.
När du vill ändra din profil måste du skriva in ditt nuvarande lösenord igen. Det är det 4:e ifyllbara fältet uppifrån i din profil. Se till att det är ifyllt när du vill göra ändringar i din profil.
Hoppas detta kan lösa problemet.

Vänliga hälsningar
Petter

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Accepterar inte lösenord vid profiländring
« Svar #6 skrivet: 25 jan-07 kl 10:32 »
Hittade detta gamla svar och kan lika gärna fortsätta på den tråden för felet finns fortfarande kvar.

Fast jag fyller i nuvarande lösen på 4:e raden anger den ändå "Felaktigt lösenord"

Idag försökte jag få fram mitt lösen genom min hemliga fråga och när jag anger det lösen jag alltid loggar in med får jag till svar att jag angett fel svar på min hemliga fråga, men hur i herrens namn kommer jag då in överhuvudtaget??? ???

Kimma...fruktansvärt frustrerad nu!
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:Accepterar inte lösenord vid profiländring
« Svar #7 skrivet: 25 jan-07 kl 13:36 »
Kimma, den enda och enklaste lösningen jag kommer på är att be admin radera hela din profil och att du skapar ett nytt efter det i samma namn. Innan du gör det så tar du fram dina samlade mess i inkorgen och spar hela raddan som en fil du kan ha lokalt på datorn och gå tillbaka till vid behov.

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Accepterar inte lösenord vid profiländring
« Svar #8 skrivet: 25 jan-07 kl 14:24 »
Tror du har rätt i det Gruff, för detta börjar bli enerverande.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Patrik i Skåneland

  • Inlägg: 116
    • Skåne
Re:Accepterar inte lösenord vid profiländring
« Svar #9 skrivet: 25 jan-07 kl 15:16 »
Du kanske också kan testa att be Admin ändra ditt lösenord så att du får ett nytt som kanske kan funka? Eller så kan du kanske be nån som är kunning och som du litar på här på forumet som kan logga in som dej och se om det går att fixa.
Gå inte och dö förrän du har levt!

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Accepterar inte lösenord vid profiländring
« Svar #10 skrivet: 25 jan-07 kl 15:40 »
Du kanske också kan testa att be Admin ändra ditt lösenord så att du får ett nytt som kanske kan funka? Eller så kan du kanske be nån som är kunning och som du litar på här på forumet som kan logga in som dej och se om det går att fixa.

Tanken är god men det har jag och Petter redan försökt 3 ggr och inte ens han vet varför det inte funkar ändå. Enda alternativet som jag ser det är att jag avregistrerad mig och omregistrerad mig på nytt.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Ulric Eriksson

  • Gäst
Re:Accepterar inte lösenord vid profiländring
« Svar #11 skrivet: 25 jan-07 kl 15:45 »
Jag vet inte hur denna anslagstavla administreras eller av vem, men det måste ju ligga en databas i botten där någon kan gå in och sätta Kimmas lösenord till något som fungerar. Gissningsvis är det en bugg i webbgränssnittet som strular.

/me kan inte formulera korrekta och kompletta meningar längre.
« Senast ändrad: 25 jan-07 kl 15:46 av Ulric Eriksson »

Frances

  • Inlägg: 7906
  • Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
Re:Accepterar inte lösenord vid profiländring
« Svar #12 skrivet: 25 jan-07 kl 15:49 »
jag hade samma bekymmer.. men fick bara ett nytt lösenord så funkade det till nästa gång det blev likadant.. tryckte då på "glömt lösenordet", vilket jag får göra ibland..
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Accepterar inte lösenord vid profiländring
« Svar #13 skrivet: 25 jan-07 kl 15:56 »
Ja jag kommer inte på mer saker att prova med, det enda jag vet säkert nu är att det inte beror på mig. Men tröttsamt är det, man blir ju grinig när man ser alla dessa personliga profiler men själv kan man inte ens gå in och ändra email adress.  :(
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

369 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser