Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vildkatt som dödar katter?  (läst 5264 gånger)

Annika Johansson

• Östergötland
Vildkatt som dödar katter?
« skrivet: 15 apr-10 kl 13:45 »
Hur vanligt är det? Någon som har erfarenhet?
Natten till onsdag blev vår ena älskade katthona Truls ( 6 mån ) dödad. Bara små bit o rivsår runt ansiktet.
Om något annat än katt skulle dödat, hade de väl tagit med sig och ätit av henne? Eller?
Räv?
Grävling?
Rovfågel?
?

Annika Johansson

• Östergötland
SV: Vildkatt som dödar katter?
« Svar #1 skrivet: 15 apr-10 kl 18:45 »
Tilläggas kan att ungkattan var ny-kastrerad, men hon borde haft lite "tjej-lukt" kvar..
( Han är förmodligen far till de andra två kattorna, men inte till denna.. )

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 15 apr-10 kl 23:13 »
mink eller iller?
Fjäderfän och kaniner

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 17 apr-10 kl 21:33 »
skulle inte mink eller iller äta på katten? Och skulle inte en drygt halvårsgammal katt kunna "rädda sig" från en mink eller iller? Biter de fast så bra?

Maddie

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 17 apr-10 kl 21:43 »
Konstigt   :o   Men vad dog hon av om det bara är små bit och riv märken i ansiktet ?
Komplikation efter kastreringen ?

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #5 skrivet: 17 apr-10 kl 22:12 »
Ihjälbiten av vildkatt, tror jag. Absolut inga komplikationer av kastreringen, och jag såg henne springa fortfort busbus bara en stund innan.. :'(

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #6 skrivet: 17 apr-10 kl 22:29 »
en liten iller dödar lätt en gås..ingen match att spöa en katt... ibland dödar illrar för att hämta senare..
Fjäderfän och kaniner

Christofer_P

« Svar #7 skrivet: 25 aug-10 kl 01:14 »
Min katt som är kastrerad och inte speciellt stor har dödat ett par minkar\illrar sedan den bara var lite mer än ett år. Skulle inte tro det är en mink eller iller som dödat den , för enligt vad jag upplevt så verkar illrar och minkarar vara rädda för katter, dessutom skulle det blivit ett rejält slagsmål så katten borde varit betydligt mer tilltufsad. jag tror på att det var en räv eller mård som gjorde sig av med en konkurrent.

mitzy123

• Skåne
« Svar #8 skrivet: 31 aug-10 kl 10:27 »
 :'( Så tråkig händelse . Jag tror också som Grimbart att det är en iller eller mård . Något liknade hände våra höns . Vi såg att det var en iller som sprang ut ur hönshuset . De dödar vad jag förstår på detta sätt .
Något annat kan jag inte tänka mig .

Hälsningar Anita

Dela detta:

* Inloggade just nu

578 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser