Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bygger vax  (läst 967 gånger)

ersam

• -
Bygger vax
« skrivet: 12 apr-10 kl 16:20 »
Jag har en liten extra sarg (1 cm hög) för att få lite mer luftspalt ovanför vid fordring. Nu har de börjat bygga i detta utrymme - påbörjat i höstas men nu har de satt fart med vildbygge där. I litteraturen så säger man att bygglusten kommer på försommaren och att det inte är idé att hänga in tomma vaxväggar på våren då de inte bygger.

Är jag återigen lite ivrig i mina tankar om vad mina tjejer håller på med? Ska de få en andra låda att klättra upp i om de skulle vilja?

Sten-Åke Lindell

• Gäst
SV: Bygger vax
« Svar #1 skrivet: 12 apr-10 kl 16:24 »
Om man vistas i Mälardalen eller där jag är så kommer värmen i veckan (eller utlovat snart), jag hade väntat in den och ställt den nya lådan i solen en timme och
sedan tveklöst lagt på den.

ersam

• -
SV: Bygger vax
« Svar #2 skrivet: 12 apr-10 kl 16:26 »
ställt den nya lådan i solen en timme och
sedan tveklöst lagt på den.

Här har jag den inne i paviljongen så den håller samma temp som kupan - dryga 20 grader. "Risken" är väl att drottningen går upp i den nya lådan för tidigt men det går ju alltid att fixa...

Dela detta:

* Inloggade just nu

896 gäster, 2 användare
Genomsnittswannabe, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser