Trädgårdsmässan i Älvsjö var den tråkigaste på länge, helt avslagen och när man ser DEFA billarm på trädgårdsmässan inser man att man tar in nästan vad som helst i Hall A.
I hall A träffade jag
www.Sbio.se (Skälby Biodling) som hade honung, lite prylar pga litet stånd och en uppstaplingskupa.
I hall B däremot var det lite slakare, bara föreningar och där träffade jag vänner som höll till i Pomologiska Sällskapet som var bra representerat.
Jag letade febrilt efter SBR montern, och gick och kollade utställartavlan och fick gå tillbaka till en märklig monter.
Jag frågade om detta var SBR montern, fick till svar "VEM ÄR DU?". Jag frågade igen och fick svar JA! Märklig kommunikation.
Det fanns för det första inte en enda SBR burk eller SBR skylt i själva ståndet, det enda som associerade till SBR var några A3-ark uppsatta diskret på väggen.
Det som visades upp var snickarglädje i form av hutlösa kupor om 1-2 kubikmeter för ca 10.000 sek, dvs så långt ifrån min biodling man bara kunde.
Jag fotograferade och man spännde ögonen i min fantastiska charmoffensiv!!
Till slut slutade konversationen med att jag inte tyckte montern var speciellt representativ för SBR varav montertanten gick i taket och tillkallade några herrar.
Man saluförde enbart sina egna Ekerö produkter, sin egen honung, sina egna stånd och plaket.
Personligen tyckte jag montern var en stor besvikelse. Den attraherade då inte några nya biodlare om detta nu skulle vara budskapet.
Det är nästan som man tänker skippa att gå på mässan nästa år när inte ens SBR har något att ställa ut.