Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vet katter och andra djur att dom är vackra?  (läst 882 gånger)

Nina W

• Värmland
Vet katter och andra djur att dom är vackra?
« skrivet: 09 apr-10 kl 10:29 »
Natt som gick gjorde 16-åriga Såfin ett ryck och gick ut och knep två sorkar, trots regnet. Torkade sig sedan noga och sov tillsammans med mig till morgonen. Då var hon helt ljuvligt ren och väldoftande. Men så kilade hon ut och rullade sig i gammalt löv och gräs och kom in och la sig på sin filt... Hon som var så ren och så fin... Men efter en liten puts var hon nästan lika ren igen. Det här är inget mot då hon var ung, då sov hon sällan mer än två timmar i taget... in och ut tjugo gånger om dygnet. Är katter medvetna om att dom är vackra, och om dom är det, varför skräpa ned sig mellan varven? (Hon har halvlång skogkattepäls så allt möjligt följer med in.)
« Senast ändrad: 09 apr-10 kl 14:13 av Nina W »

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Vet katter att dom är vackra?
« Svar #1 skrivet: 09 apr-10 kl 10:32 »
Det är antagligen skönt att vältra sig i gammalt bös, sand etc.
Givetvis är de medvetna om att de är vackra - vi talar ju om det för dem hela tiden ;).
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

textileri

• Västergötland
    • textileri.net
SV: Vet katter och andra djur att dom är vackra?
« Svar #2 skrivet: 11 apr-10 kl 15:08 »
Min vet! ...men så hon är ju ovanligt vacker också  :)

tinna.m

• Skåne
SV: Vet katter och andra djur att dom är vackra?
« Svar #3 skrivet: 11 apr-10 kl 15:58 »
Conrad Lorenz påstod att riktigt vackra individer av såväl fåglar som däggdjur blir knäppa "eftersom de vet om det". Vill minnas han syftade på den positiva särbehandling vi ger dem.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Dela detta:

* Inloggade just nu

564 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser