Igår så gjorde jag genomlysning av ägg och sorterade bort de obefruktade. Slog mig då tanken att försöka fota några egna bilder till min hemsida (innan så har jag lånat några bilder från en annan person).
Så jag tog in äggen, knäckte och fotade. Rotade sedan fram ett annat ägg ur kylen som vi hoppades på var befruktat (vilket det var) och knäckte och fotade!
Bilderna ligger nu inne på min hemsida för er som vill kika - Tryck på " Kontroll av befruktning genom knäckning" i innehållsförteckningen så kommer ni ner till bilderna *edit: la märke till att man endast behöver trycka på länken så kommer man dit på en gång

*.
http://honsitrunsby.webs.com/avelochklckning.htm#552619681Har lagt märke till att det är ett flertal som har frågat hur man ser skillnad och vill se bilder för inte allt för länge sedan, vet inte om de gamla trådarna om detta förut kanske har försvunnit? Därav ser jag detta som en bump inom ämnet. Skulle ju vara bra om man på något sätt kunde hålla liv i någon tråd som handlar om detta ämne så folk som vill veta lätt kan hitta och inte behöver starta någon ny tråd med samma fråga igen?

Uppdatering!
Gjorde en film idag med ett vaktelägg där man TYDLIGT kan se groddskivan. Ägget i filmen är befruktat och har ej påbörjat någon ruvning ännu utan är helt färskt (plockat ca 2 min innan jag öppnade upp och filmade).