Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Finull med horn  (läst 1221 gånger)

moppe

Finull med horn
« skrivet: 01 apr-10 kl 17:38 »
Kan finullsfåret ha horn? Jag har ett bagglamm som är ca 14 dagar nu och har hornämnen. De är ca 1,5 cm långa nu.

Weasel

• Skåne
SV: Finull med horn
« Svar #1 skrivet: 01 apr-10 kl 18:55 »
Vår bagge har också hornämne. Men de är bara ca 0,5cm. Den ena har precis ramlat av. Han är ett år.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Ingrid68

• -
« Svar #2 skrivet: 02 apr-10 kl 17:09 »
Vi fick ett bagglamm som hade riktiga horn. Såg mer ut som en get.
Tyvärr fick vi aldrig fram kameran för att dokumentera det.
Många av våra bagglamm har haft små hornämne som trillat bort efter ca 6 månaders ålder. Vi har aldrig behållt någon bagge som haft hornanlag.
Jag, make, dotter, hund, katt, genbanksanslutna hedemora höns, ett 30-tal finullstackor och två shettlandsponnier huserar på gården.

moppe

« Svar #3 skrivet: 03 apr-10 kl 08:03 »
Då är det inte helt ovanligt ändå. Blev bara så förvånad men vi vet inte heller så mycket om pappans stam så det kan ju ligga något där. Det står inte något i någon rasbeskrivning om det.

Dela detta:

* Inloggade just nu

448 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser