Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äggfråga = )  (läst 933 gånger)

Lantrasgården Nygårds

• Gästrikland
    • Lantrasgården Nygårds
Äggfråga = )
« skrivet: 22 mar-10 kl 10:15 »

Jag har vaktelägg som nu legat 20 dygn i kläckaren!
7 st små vaktlar har det blivit, men fortfarande har jag 29 st ägg som ligger okläckta!

Kan man anta att det inte blir fler kycklingar nu när dom är inne på dag 20???
Dom andra föddes i fredags och lördags.

Tacksam för svar!

mvh Lena

www.lantrasgarden.se
Bor på gård i Gästrikland! Vi har Gotlandskaniner, Lejonhuvade kaniner,Vaktlar, Hedemorahöns, katter, marsvin, hund, ankor och arabhästar!
www.lantrasgarden.se

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Äggfråga = )
« Svar #1 skrivet: 22 mar-10 kl 10:17 »
Dag 20 låter mycket. Mina brukar komma på dag 16-17, sedan de sista vid dag 18. Någon kan dröja sig till dag 19 men aldrig 20 hittills.

La du in äggen samtidigt? :P För en gång var jag nära att kasta en levande bebbe  :'(. Tänkte inte på att jag lagt in ägget 2 dagar efter de andra! Lät det ligga kvar för säkerhetsskull, även om jag lös och tyckte det såg dött ut också. Nästa dag var ett fluff där.  :-*
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 22 mar-10 kl 10:51 »
Åh, vad skoj! :D Håller tummarna! =)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Weasel

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 22 mar-10 kl 11:04 »
Jag hade en som lyckades kläckas på dag 21. Den blev dock aldrig bra, låg utsträckt på sidan i två dagar, sen fick jag ta livet av den :-\
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Dela detta:

* Inloggade just nu

423 gäster, 3 användare (1 dolda)
Pasi, fraga

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser