Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu är vi klara!  (läst 1067 gånger)

Liljelids

• Spännade liv med massor av djur!
    • Västergötland
Nu är vi klara!
« skrivet: 21 mar-10 kl 21:36 »
Nu är alla våra 5 finulls tackor klara 10 ljuvliga lamm vita, svarta och bruna. Det har varit så jätte nervöst, första gången med lammning. Vi fick massor med erfarenhet med våra duktiga mammor. Det var första gången för dom som för oss, men dom lärde oss att lita på dom. Ett lamm fick bo inne i köket en natt, vi fick mjölka råmjölk och två lamm fick avlivas. Nu går dom i stallet och är jätte stolta det syns i ögonen, lammen är alla tillsammans nu släppte på de sista igår. Vilket fantastiskt roligt beslut att skaffa får. 
Vi Jan och Susanne har en liten gårdsverksamhet utanför Nossebro med hästar, finullsfår, höns. våra två trotjänande hundar samt katten Iris!

djurskydd

• Ångermanland
SV: Nu är vi klara!
« Svar #1 skrivet: 21 mar-10 kl 21:46 »
Grattis! Kan vi inte få se några bilder på småttingarna?  ;D
Bor med make, barn, rya- och gutefår, katter, kaniner, kalkoner och höns mellan nor och fjärd i vackra Häggvik, Höga Kusten.

Liljelids

• Spännade liv med massor av djur!
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 21 mar-10 kl 22:00 »
Vi är lite dåliga på att lägga in korten i datorn men det kmr vi har lite söta bilder på det lilla bruna lammet som fick bo inne, hennes första steg på äkta mattan i vardagsrummet, Vår storpudel ville absolut adoptera henne vi hade fullt sjå och hålla henne där ifrån. Tackan tog emot sitt lamm direkt utan några som helst problem och jag som trodde att lammet hade problem med att suga, fick kämpa med nappflaskan som hon tog med mycket motvilja.  Mjölken verkar räcka för de som fick 3 och det är harmoni i flocken. Vi kan stå och titta hur länge som helst det ger ett så härligt lugn.
Vi Jan och Susanne har en liten gårdsverksamhet utanför Nossebro med hästar, finullsfår, höns. våra två trotjänande hundar samt katten Iris!

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
« Svar #3 skrivet: 22 mar-10 kl 14:20 »
Härligt! Får är underbara djur :D
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

Sosso-98

• Närke
« Svar #4 skrivet: 22 mar-10 kl 14:25 »
Härligt! Får är underbara djur :D
ja du får är så söta små djur :) men lammen är sötast ;) vi har inga får men jag har sett jätte söta får :P mvh sofia :D :D
Djurintresserad tjej född-98 :)

Trasslan

• Drömmar är till för att förverkligas☺
    • Medelpad
« Svar #5 skrivet: 23 mar-10 kl 22:12 »
Ja grattis från mig också, är också nybörjare och har nyss fått mina första lamm, att skaffa får var det bästa jag gjort på mycket länge ;D
Helsingefår genbank, lite blandade höns, hundar och katt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

490 gäster, 4 användare
Erik Forsman, javill, sökaren men hur, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser