Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Påfågelduvor - hur högt flyger dem?  (läst 2608 gånger)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Påfågelduvor - hur högt flyger dem?
« skrivet: 20 mar-10 kl 18:54 »
har tänkt att skaffa duvor, har fått tag på en som har tumlare och såg en anons med en som hade påfågelduvor, jag har tänkt att inreda ett rum med pressening på golvet och ha det som ett " duvrum" finns även ett fönster som jag har tänkt att dem ska flyga ut och in igenom. Utanför fönstret finns en brandstege som jag tänkt att duvorna kommer gilla att sitta på :)Problemet är att jag bor på andra vårningen och har hört att påfågelduvor flyger väldigt dåligt? kommer påfågelduvorna att komma upp till fönstret om dem flyger ned på marken? (ca 4-5 upp) annars kanske jag inte ska skaffa påfågelduvor ? :/

tacksam för svar.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Fiat

• -
SV: Påfågelduvor - hur högt flyger dem?
« Svar #1 skrivet: 20 mar-10 kl 20:28 »
Duvorna har nog inga problem att flyga högt men det låter som du bor i lägenhet. Och då kommer du nog att få problem med din hyresvärd som garanterat inte kommer att gilla all duvskit ;D

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #2 skrivet: 20 mar-10 kl 20:37 »
Duvorna har nog inga problem att flyga högt men det låter som du bor i lägenhet. Och då kommer du nog att få problem med din hyresvärd som garanterat inte kommer att gilla all duvskit ;D
Okej, bra så jag kan skaffa påfågelduvor utan att vara orolig att dem inte ska komma upp på kvällarna och när dem vill in? :)
tänkte mera på om någon katt skulle komma och få syn på dem så dem kan fly upp om dem vill, katter finns det gott om här, vilda och tama.
Nänä bor mitt på landet, dock så bor vi på övervårningen av ett stort hus då hyresvärldens ska renovera undervårningen som han sagt nu i 3 år  ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

Lisasgården

• lisasgarden.se
    • Dalarna
    • Lisasgården
« Svar #3 skrivet: 20 mar-10 kl 20:46 »
Mina påfågelduvor har aldrig flygit varken högt eller mycket.
Inomhus ville de gärna bo uppe efter väggarna och i taket. Men ute uppfattade jag aldrig att de flög något vidare. De satt på taket till hönsgården, 1.80 högt, eller på taket till fårhuset, 1.20 högt. Aldrig i något träd eller annat. Inte tyckte jag att de flög speciellt bra heller. Det är väl den fransiga stjärten som hindrar skulle jag gissa.
De höll ofta till på marken. Jag skulle välja en annan sort av duva om jag skulle ha upp dem till andra våningen.
Bor på en solig gård ute på landet tillsammans med bonde, dotter och massor av husdjur. Hundar, kattor, höns, gotlandsfår, kaniner för produktion. Har jordbruk med inriktning på kött och spannmål. Både KRAV och konventionellt.
www.lisasgardens.blogspot.com
Kaninproducent på Lisasgarden.se

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #4 skrivet: 20 mar-10 kl 20:48 »
Mina påfågelduvor har aldrig flygit varken högt eller mycket.
Inomhus ville de gärna bo uppe efter väggarna och i taket. Men ute uppfattade jag aldrig att de flög något vidare. De satt på taket till hönsgården, 1.80 högt, eller på taket till fårhuset, 1.20 högt. Aldrig i något träd eller annat. Inte tyckte jag att de flög speciellt bra heller. Det är väl den fransiga stjärten som hindrar skulle jag gissa.
De höll ofta till på marken. Jag skulle välja en annan sort av duva om jag skulle ha upp dem till andra våningen.
Okej, har fått ayg på en som har tumlare, men vill ju ha någon annan också. har bara hittat 2 stycken i närheten som har duvor :/ den ena med tumlare den andra med påfågelduvor...
får väl leta vidare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

590 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser