Jag jobbar extra med en getbesättning på ca 14 djur som går inne på vintern. Djur som blir uttråkade. Dom har bord och lådor att hoppa på, ett stort rör och ligga i/stå på/rulla runt men det är också allt. Jag brukar såga ner träd som dom kan barka av och det ger dem sysselsättning en stund, ett problem är bara att jag egentligen inte får såga ner träd här och jag är nervös varje gång jag gör det. Det finns en liten rastgård som dom kan vara i och dom brukar få springa av sig där en stund men på vintern är dom inte så förtjusta i att gå ut där samt så har dom inte så mycket att göra där heller.
Jag söker tips på vad jag kan göra för att hålla dom sysselsatta. Vissa getter verkar inte ha något problem utan de ligger lugnt och idisslar och pysslar hela dagarna, andra individer är lite mer krävande...
Just nu är känslan att det spelar ingen roll vad jag gör, dom blir aldrig "nöjda". Helst skulle jag vilja att dom fick gå ute med tillgång till stenar, berg och skog men jag är inte i position att låta dom få det.
Tips på leksaker, energislukande grejer och aktiviteter tas tacksamt emot!