Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vägföreningar  (läst 5594 gånger)

Fordson

SV: Vägföreningar
« Svar #20 skrivet: 23 mar-10 kl 08:24 »
Jag skulle tippa på att stadgar och protokoll till och med är offentliga uppgifter. Att undanhålla dessa kan till och med vara straffbart. Det låter som nån eller flera har på något sätt skott sig under åren och inte vill att det ska komma fram. Kör hårt bara.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #21 skrivet: 23 mar-10 kl 11:25 »
Tack så mycket allihop!  Särskilt Annette i Bugared för länkarna, som var mycket användbara, och Du Som Själv Vet Vem Du Är, som hjälpt till att skaffa fram just den här vägens stadgar.  Snart finns här mycket att läsa!  Jag låter tråden vila tills jag satt mig in i saken, och puttar sen upp den för att rapportera!  Det hela kan förmodas sluta med stort bråk på nästa årsmöte...

:)

En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

anette i bugared

• -
« Svar #22 skrivet: 23 mar-10 kl 14:51 »
Lycka till Trollmor  :D. Själv var jag på vår vägförenings årsmöte igår kväll, en mycket trevlig stund med god samvaro och många goda skratt (och jättegoda mackor, Tack Arne!!) Helt olikt det du beskriver och som jag själv varit med om i tidigare vägföreningar.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #23 skrivet: 23 mar-10 kl 22:27 »
Ja, så där ska det vara, borde alltid vara, ska vi se till att det blir!!!  :P
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

686 gäster, 3 användare
Doris och Börje, PLund, PetterH

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser