Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Så har vi kaniner på gården igen då... :P  (läst 1042 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Så har vi kaniner på gården igen då... :P
« skrivet: 07 mar-10 kl 18:21 »
Idag var mamma och hämtade dessa 3 sötnosar.

2st teddy dvärg vädurar och en slät "vanlig" dvärgvädur. Den vita heter Mio, den bruna Pinglan (som för övrigt är dräktig och ska ha smått om 1-2 veckor) och den blå Melody.

Mio kan jag säga är den som charmat mig mest. Så extremt social, tam och gosig. :D

Har gått många år nu utan kaniner i familjen, men nu är de tillbaka, tack vare mamma. ::) Hon höll på med hermelinuppfödning för ca 20 år sedan, hade även angora och med massa annat. Åkte på utställningar och vann fina priser med de små pixarna. =)

Sedan så har vi haft vit lant, någon stor fet svart vädur som hette Kalle... Och en dag fick Kalle ungar. ::) ;D Sedan har vi haft löwenkaniner/lejohuvade dvärg. Så var det några blå wiener vi hade med ett tag (som vi hade tänkt avla fram matkaniner ifrån, men säljaren lurade på oss djur som vägrade para sig med varandra så slutade med att innan vi flyttade så sålde vi dem som sällskapskaniner). >.<

Aja, här är bilder på de nya pixarna! ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Så har vi kaniner på gården igen då... :P
« Svar #1 skrivet: 07 mar-10 kl 18:48 »
Ååååå va söt den vita var  :-*
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

äppelpaj

• Småland
« Svar #2 skrivet: 07 mar-10 kl 18:57 »
Ååååå va söt den vita var  :-*

Instämmer!! :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 07 mar-10 kl 19:42 »
Ja, han är jättesöt!! ;D ;D ;D
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #4 skrivet: 07 mar-10 kl 20:11 »
kunne du inte köpt mina JÄTTAR ????
Jätte fina !!!
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #5 skrivet: 07 mar-10 kl 20:34 »
Hihi, ne. Mamma ville ha smååå kaniner. ;D
Tack!

Dela detta:

* Inloggade just nu

763 gäster, 1 användare
lawnboy

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser