Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  odlingsprogramm  (läst 1800 gånger)

OliK

• Dead-ends tend to get you dead, in the end.
    • Uppland
odlingsprogramm
« skrivet: 03 mar-10 kl 21:47 »
Hej
undrar om det inte finns en bra programm/databas som hjälp för att planera odlingen? Där man kan skissa upp anläggningen och som skriker till om man vill sätta potatisen bredvid palsternackan eller föreslår buskbönor bredvid sellering osv.
Borde egentligen enkelt gå att omsätta från tex http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_companion_plants
men kanske någon har redan gjort det?
/olik
som önskar bort snön

johena

• Dalarna
SV: odlingsprogramm
« Svar #1 skrivet: 03 mar-10 kl 21:55 »
äsch. det är inte så noga det där. jag har inte märkt någon skillnad när jag planerat eller inte planerat :) annars är runåbergs katalog bra, där står vika som trivs ihop och inte trivs. men jag vet tyvärr inget dataprogram...
33 år. bor i en skogsby mellan falun och rättvik. längtar efter snickeriverkstad, höns och en nordsvensk, men har fullt upp med gossar, odling och hundar just nu. men drömmen lever...

Eulalia II

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 03 mar-10 kl 22:24 »
Men om du hittar nåt program för att ta bort snön så...
It was but yesterday I thought of myself a fragment quivering without rhythm in the sphere of life. Now I know that I am the sphere, and all life in rhythmic fragments moves within me.
~ Kahlil Gibran~

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 03 mar-10 kl 22:43 »
Hej
undrar om det inte finns en bra programm/databas som hjälp för att planera odlingen? Där man kan skissa upp anläggningen och som skriker till om man vill sätta potatisen bredvid palsternackan eller föreslår buskbönor bredvid sellering osv.
Borde egentligen enkelt gå att omsätta från tex http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_companion_plants
men kanske någon har redan gjort det?
/olik
som önskar bort snön

Åh!
Hur listigt är inte det, för en oinsatt hem(åt)flyttare som jag? Som egentligen inte kan ett endaste smack om verkligt liv i praktiken (men är en jäkel på att få själen att överleva och tillochmed växa och utveckla små blomknoppar..!)
och skulle behöva tydliga och klara larm som blinkar och lyser och låter.  :-[

Åh, GÖR det där programmet, nån.. snääälla...!  :D

Skytten

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 04 mar-10 kl 09:13 »
Jag har inte tid, och vet inte vilka växter som trivs respektive inte bör finnas tillsammans eller nära.

Det skulla annars inte vara speciellt svårt att koda, om man innehade tillräcklig kunskap om växtodling. Det är snarare där än kodningen som svårigheten finns.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

OliK

• Dead-ends tend to get you dead, in the end.
    • Uppland
« Svar #5 skrivet: 05 mar-10 kl 18:54 »
... ska testa:
http://www.growveg.com/Default.aspx
verkar rätt okej. Ska återkomma med testrapport :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

439 gäster, 2 användare (1 dolda)
Tore G Johansson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser