Mina illrar har varit supertrevliga, aldrig bitit någon, aldrig grävt ur blomkrukor eller förstört något då jag sett till att dom inte kunnat göra det! Det ligger ju i ens eget ansvar att se till så dom inte kan leva rövare hur som helst. man kan itne tro att det bara är att skaffa iller och sen ligger dom i sin korg hela dagarna och ser söta ut. Det är fart i illrar när det är busdags, det kan naffsas i fötter och händer, vilket man måste lägga lite tid till att lära som att man itne får göra så.
Köper man iller av någon som föder upp till jakt och sällskap (det brukar stå så i annonserna) så kan man många gånger räkna med att illrarna bits för dom inte alltid är handtama eller hanterade som en kull som är uppfödd till sällskap och som bott inne i huset med familjen.
Iller är ett favoritdjur för mig, det perfekta sällskapsdjuret också om man bor i lägenhet. Tycker om att vara ute i koppel och följa med på allt möjligt, tar ingen stor plats, hårar inte ner och kostar inte särskilt mycket i försäkring/mat.