Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kråkjakt  (läst 12357 gånger)

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: kråkjakt
« Svar #40 skrivet: 22 okt-10 kl 22:24 »
... finns inte ... balans i naturen erhålls om rovdjur och bytesdjur tillåts existera utan mänsklig manipulering av bestånden. Jakt medför obalans.
FEL..  jakt rättar till obalansen i naturen som människan skapat.. tex kråkfågel hade inte kunnat föröka sig i samma utsträckning utan jordbruket... samma sak med måsarna...
inse fakta JAKT BEHÖVS!!!!!!!!!!!!!!!!! KRÅKJAKT FRAMFÖR ALLT....
Fjäderfän och kaniner

Margit

• Gäst
« Svar #41 skrivet: 22 okt-10 kl 22:33 »
Ja  jakt  =  när ett dödande skott är den maximala tillfredställelsen........ och en känsla av seger innfinner sig i kroppen.  Sjukt tycker jag men vad gränsen mellan sjukt och friskt är kan ju diskuteras i det oändliga

Förstår inte varför du skriver i en jakttråd. Har du någonsin haft en skata på ryggen på en av dina hönor, som trots att hönan är instängd får ögon och hals sönderhackad?
Det säger väl sig självt att kråkfåglar måste hållas ner, eller vill du hellre ha skator vid fågelbordet?

Margit

• Gäst
« Svar #42 skrivet: 22 okt-10 kl 22:34 »
nöjes jägare är väl alla som inte får sin inkomst ut av jakten  dess utom miljöbovar  förinte tala om all skade skjutning fy för den le för alla som springer i kring i skogarna  och leker rammbo och är allmän farliga

Inkomst???!!! HA ha ha ha tillåt mig skratta HÖGT

Margit

• Gäst
« Svar #43 skrivet: 22 okt-10 kl 22:36 »
Skabbkvalster är typer som lever här på planeten tillsammans med oss andra organismer. Vill du utrota dem?

Nu frågade du visserligen inte mig men skabbkvalster lever inte tillsammans med oss utan på oss....hade en självdöd ruskigt infekterad rödräv i ladugården för ett par år sedan och den hade lidit, massor!!

grimbart

• Västergötland
« Svar #44 skrivet: 22 okt-10 kl 22:47 »
man skyddar dom genom att ha räv säkra höns gårdar inte med en gevär i hand se så är det så att finns det inga bytes ju så fin det inga rov djur låt naturen sköta sig skälv  inte med en massa små pojkar som är över lyckliga då dom skjutet något
varför rävsäkrar du hönsgården?låt räven äta fritt och skapa balans :D

den här småpojken är två meter lång och hundratio kilo tung ;)
Fjäderfän och kaniner

pålle

• Gäst
« Svar #45 skrivet: 22 okt-10 kl 22:56 »
varför rävsäkrar du hönsgården?låt räven äta fritt och skapa balans :D

jaja su säger det det är finns väll dom som är små pojkar fast dom är storvuxna 

Broberg

• Gäst
« Svar #46 skrivet: 22 okt-10 kl 22:58 »
Nu frågade du visserligen inte mig men skabbkvalster lever inte tillsammans med oss utan på oss....hade en självdöd ruskigt infekterad rödräv i ladugården för ett par år sedan och den hade lidit, massor!!

Så de har ingen funktion.. Nehe.. Vad är din funktion då?

Broberg

• Gäst
« Svar #47 skrivet: 22 okt-10 kl 23:01 »
Citera
Det säger väl sig självt att kråkfåglar måste hållas ner, eller vill du hellre ha skator vid fågelbordet?

Här är det skator vid fågelbordet. De har väl lika svårt att finna mat på vintern som de andra?

Eleganten

• Västmanland
« Svar #48 skrivet: 22 okt-10 kl 23:03 »
Det flesta skjuter ju rävar, kråkfåglar mm just för att de konkurrerar med människans/jägarens intresse.

Ja självklart! Jag ser inte problemet med det.
Alla arter ser väl till sitt intresse?
Estetiken framför allt

Broberg

• Gäst
« Svar #49 skrivet: 22 okt-10 kl 23:12 »

Jepp, gör så... det blir nog bra.... haha...

pålle

• Gäst
« Svar #50 skrivet: 22 okt-10 kl 23:15 »
där för du vill inte fatta  i da är inte jatten nöd vändig för våran över levna  utan bara för nöjes skull att sen människan är delaktig i förökningen av vissa arter  det får vi råda bot på att inte ha soptippar typ den enda nytta som ja set jägare gör är avliva skadade i trafiken där ska ni ha kreddit tycker ja

Margit

• Gäst
« Svar #51 skrivet: 22 okt-10 kl 23:33 »
Så de har ingen funktion.. Nehe.. Vad är din funktion då?

Om du börjar med att svara vilken funktion skabbkvalster och fästingar har så kan jag förklara för dig sedan vilken funktion jag har  ;)

Margit

• Gäst
« Svar #52 skrivet: 22 okt-10 kl 23:34 »
Här är det skator vid fågelbordet. De har väl lika svårt att finna mat på vintern som de andra?

Jag har också skator, men vill inte bara ha skator. Och nej, skator äter ALLT så de har inte lika svårt att hitta föda som småfåglar.

Margit

• Gäst
« Svar #53 skrivet: 22 okt-10 kl 23:36 »

Hi hi  :-*

Och jag är inte ens en pojke  :)

Broberg

• Gäst
« Svar #54 skrivet: 22 okt-10 kl 23:36 »
Jag har också skator, men vill inte bara ha skator. Och nej, skator äter ALLT så de har inte lika svårt att hitta föda som småfåglar.

Har inte bara skator..

Margit

• Gäst
« Svar #55 skrivet: 22 okt-10 kl 23:39 »
Har inte bara skator..

Förstår ju det då, men faktum är att skatorna tar fruktansvärt med småfågelungar och ägg, i vissa områden måste de hållas efter. Jag har problem med dem här där jag bor strax utanför Göteborg - de finns överallt och sitter och vaktar när talgoxungarna lämnar holken  :(

Däremot ser jag dem knappt i Värmland där jag har min stuga, där är det mest nötskrikor och kråkor.

Broberg

• Gäst
« Svar #56 skrivet: 22 okt-10 kl 23:40 »
Om du börjar med att svara vilken funktion skabbkvalster och fästingar har så kan jag förklara för dig sedan vilken funktion jag har  ;)

Se till att att inte antalet av vissa arter blir för stora. Liksom olika virus och andra sjukdomar. Vilken funktion har du?

Margit

• Gäst
« Svar #57 skrivet: 22 okt-10 kl 23:45 »
Se till att att inte antalet av vissa arter blir för stora. Liksom olika virus och andra sjukdomar. Vilken funktion har du?

Ungefär detsamma...

pålle

• Gäst
« Svar #58 skrivet: 22 okt-10 kl 23:53 »
Ungefär detsamma...
det är bara vad du tror  vem ska ta han om dej då ?

grimbart

• Västergötland
« Svar #59 skrivet: 22 okt-10 kl 23:56 »
gud fader..djävulen eller nån annan...
Fjäderfän och kaniner

Dela detta:

* Inloggade just nu

497 gäster, 1 användare
Besksöta

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser