Hallå! Ny här på forumet, och mycket trött på att sova med öronproppar. Att bo i lägenhet kommer att göra mig galen, så nu har jag bestämt mig för att ta chansen och flytta in i syrrans gäststuga på landet. Isolerad, ca 20 kvadrat stor och långt ifrån grannar(förutom syster då). Stugan är i princip bara ett skal med ett enda rum. Inget vatten, ingen värme, ingen el (elen kommer dock). Jag behöver en värmekälla som även fungerar till lite matlagning, och det ultimata vore en fristående vedspis mitt i rummet. Jag såg Viking 30 efter lite googlande och blev förälskad. Den är dock väldigt smal och verkar hög (min 850mm). På bilderna är den alltid inbyggd mellan köksbänkar. Jag har inte fått chansen till närkontakt med denna skönhet, så jag undrar om nån annan har erfarenhet av den här vedspisen. Kan den stå för sig själv eller trillar den över?

Kanske oroar mig i onödan, men jag har bott i lägenhet sen jag var 16 och är väldigt okunnig och orolig över allt sånt här med spisar(vilket resulterar i förmodligen dumma frågor). Sen hela rökutsläppet med rör och grejor som ska genom taket... Det vågar jag knappt tänka på.
Tacksam för all hjälp och alla råd jag kan få.