Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sticka herrmössa  (läst 6978 gånger)

Inga-Karin E

• Halland
Sticka herrmössa
« skrivet: 21 feb-10 kl 21:44 »
Hej!
Tänkte försöka sticka en mössa till min son som är 20 år, men hittar bara väldit damiga modeller bland mina stickbeskrivningar. Har någon en bra länk på en varm mössa till en yngling?

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
SV: Sticka herrmössa
« Svar #1 skrivet: 21 feb-10 kl 22:05 »
En döskalle kan aldrig vara fel. http://helloyarn.com/wecallthempirates.htm

Eulalia II

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 21 feb-10 kl 22:08 »
Min f.d svärmor stickade jättefina herrmössor med skärm, det gick dessutom att rulla ner kanten så att öron och nacke fick lite skydd.
Har tyvärr inga mönster men kanske nån annan har?
It was but yesterday I thought of myself a fragment quivering without rhythm in the sphere of life. Now I know that I am the sphere, and all life in rhythmic fragments moves within me.
~ Kahlil Gibran~

Fialottagodisråtta

• Småland
« Svar #3 skrivet: 22 feb-10 kl 07:44 »
Här finns det många beskrivningar, http://www.garnstudio.com/lang/se/category_oversikt.php?kat=4

/Fia
Så mycket roligt det finns att lära!

Inga-Karin E

• Halland
« Svar #4 skrivet: 22 feb-10 kl 11:08 »
Tack så jättemycket! Det blir två mössor! Först en snabbstickad med garn som jag har från Drops design, för att klara den värsta kölden just nu (:), och sen en med dödskallarna som blir på lite längre sikt >:D. Ska bli jättekul att sätta igång redan idag :D! Tack!

Dela detta:

* Inloggade just nu

483 gäster, 2 användare
Be, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser