Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan mina damer få en liten kompis tro?  (läst 754 gånger)

AnetteG

• Mamma till lite av varje
    • Södermanland
    • http://anettesida.blogspot.com
Kan mina damer få en liten kompis tro?
« skrivet: 20 feb-10 kl 19:33 »
Hej hej!Jag e helt ny här, men vilken fantastiskt intressant sida!
Jag undrar om det finns någon som har en åsikt om att ta in ett får till mina två underbart snälla getdamer?Det är nämligen så att grannen vår har får och jag har kärat ner mig i ett litet svart lamm...men kan tänka mig att det finns en del saker att tänka på. Getterna har en stor hage med ett dragfritt hus.Mhv Anette
anettesida.blogspot.com

SecretQ

• att vara normal e inte min starka sida
    • Östergötland
SV: Kan mina damer få en liten kompis tro?
« Svar #1 skrivet: 20 feb-10 kl 23:27 »
Hej !  Eftersom lika barn leka bäst skulle jag nog skaffat mig minst ett får till. Jag har  själv 3 får en bagge 1get och en bock i samma hage. Dock kan getterna gå in på ett eget ställe om det vill vara i fred. :)

Lina W

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 21 feb-10 kl 13:05 »
Beroende på hur getterna är så tror jag att det stackars lilla lammet skulle bli ganska mobbat. Men som föregående skrev så skaffa två så har de varandra iallafall. Getter och får pratar ganska olika språk och har olika beteenden så de brukar inte älska varandra men för många verkar det ha funkat bra med getter och får tillsammans.
Lappgetter, Värmlandsfår, Dv Kochin, Vaktlar och en riktig bruksschäfer.

AnetteG

• Mamma till lite av varje
    • Södermanland
    • http://anettesida.blogspot.com
« Svar #3 skrivet: 21 feb-10 kl 14:30 »
Getterna är jätte snälla men man vet ju aldrig med får som ni säger. Vi har dock gått promenader till fåren med gette ???rna då dem gillar att bli rastade i koppel. O då har dem bara tittat på varandra nyfiket. Fast det är ju klart då var det från andra sidan stängslet. ja det får bli 2 iaf om det blir får kompis tuill getterna. Har inte bestämt mig än riktigt. Grannen skulle ta tillbaka fåret om det inte skulle funka men vet iaf inte. ???Men dem är bra fina iaf :D
anettesida.blogspot.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser