Efter lite undersökningar så inser jag nu att jag måste ha ett intag för luft. Annars röker det nämligen in när jag eldar

Någon som sitter på lite kunskap därute som kan tipsa mig om vart nämnda ventil ska sitta? Ska jag sätta den under vedspisen så den kan ta in kall luft utifrån som den sen suger in i kaminen och skapar drag upp i skorstenen eller ska den sitta nånannanstans? Hade ju varit fint med en ventil nånstans ovanför spisen sen när man lagar mat. Ska jag ha två då eller räcker det med en ovanför vedspisen? Har lite dålig koll på det här och vill helst inte ta upp fler hål genom väggen än nödvändigt

Det är en grym skillnad på värmen i vagnen på morgonen om jag använder persiennerna vilket visar att isoleringen i vagnen funkar fint. Det bådar gott inför vinterns kyla
Jag flyttar succesivt in i vagnen mer och mer. Nu är de flesta köksgrejerna på plats och alla mina kläder. Dessutom är vattenpipan och tobaken samt kolet på plats

Söndag är sista dagen jag får ha mina grejer i elevboendet så då är det definitiva flyttdatumet. Det känns bra att jag har väntat med krokar, hyllor med mera eftersom det genast blir klarare vad som ska vara vart och hur det ska utformas när man har grejerna på plats. Tillexempel ska jag sätta upp krokar framför min klädhylla som ska fungera som klädhängare, främst för ytterkläder

Dessutom är det ett utrymme under klädhyllan så där passar det ju fint att man parkerar sina skor när man är på besök.
Blir bokhyllor vid fotändan av sängen och en hylla över köksfönstret samt en hylla i hörnet vid ytterdörren/köket. Jag är inte längre orolig för att få plats med mina grejer vilket känns bra.
Det är jäkligt intressant i skolan nu när odlingen har dragit igång på riktigt så vagnen kommer ha lägre prioritet och uppdateringen kommer gå långsammare och långsammare. Främst kommer det bli helgerna som det kommer jobbas på den. Dock hjälper jag som tidigare nämnts till med ett jordskepp ------->
www.jordskepp.org så ibland får det gå före vagnen...