Man ska helst ha kaniner i burar då honor (jag antar att du inte skulle blanda hannar och honor) kan attackera varandra, riva upp stora köttsår och så vidare om de är flera i ett revir. Burarna ska vara minst 0,60*0,70*0,50 b*l*h.
Silkesangoror har generellt sätt sämre ullkvalité än vanliga angoror, i alla fall de som inte är renrasiga.... (ursäkta alla silkes-ägare) Jag har än så länge bara två angoror, en viltblå (utan 'päls' i ansiktet), och en bourgougne (gulröd) som har 'päls i ansiktet'. Jag planerar dock ungar framåt i sommar. Jag ska para min viltblå efter april/maj klippningen.
Det är mycket jobb med angoror och det tar minst 1,5-3 timmar att klippa en, speciellt om man är försiktig så man inte klipper i skinnet.
Mina angoror är rätt tåliga, men de är känsliga för drag, så se till att det är rätt ventilerat och att burarna är täta.
Kaninskötsel kräver mycket mera tid än man tror, och personligen tycker jag att du borde vänta tills du är klar med gymnasiet så att du kan sköta om dina djur själv. Man måste byta alla burar minst en gång i veckan, oftast två, ge dem friskt vatten varje dag, och ljummet vatten på vintern, i samband med utfodringen, ge dem kvistar att tugga på och så vidare.. Det blir mycket spring och jag vet inte om dina föräldrar är villiga att lägga ner hur mycket tid som helst på dina djur.
Hoppas detta hjälpte något.

MvH
Johanna