Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vill köpa getmjölk, hur gör jag?  (läst 1962 gånger)

Ember

  • Gäst
vill köpa getmjölk, hur gör jag?
« skrivet: 08 feb-10 kl 17:03 »
Hej!

Jag ar intresserad av att köpa getmjölk. Har i england dar jag bodde innan hittat getmjolk i vanlig livsmedelsaffar, men har i sverige inte nagonstans. Men jag ar iallafall intressead av lite storre volym an vad som ar praktiskt att kopa pa ICA. Men jag kanner tyvarr ingen som har getter. Tankte fraga er har pa forumet om ni har nagon insikt i hur det skulle funka... Jag har googlat lite men har lite fragor som det skulle vara kul att fa svar pa fran en riktig getagare!


Ni som har getter, har ni dem for mjolkens skull?
Far ni bara tillrackligr med mjolk for husbehov eller saljer ni overskott?
Hur mycket skulle ni kunna salja?
Vad skulle ni satta for literpris?
Hur mycket skulle man behova kopa for att fa ett bra pris?
Hur ser mjolktillgangen ut under aret?

Detta ar ingen annons utan mest en slags undersokning, men om det skulle finnas nagon i skåne eller (södra) småland som vore intresserad av att salja mjolk till mig sa far ni naturligtvis garna skicka ett meddelande.

Tacksam for svar, eller om ni vet nagon annanstans dit jag kan vanda mig med mina fragor, typ ett getmjolksmejeri el. dylikt sa tar jag garna emot tips!  :D

MVH Ember

Ember

  • Gäst
SV: vill köpa getmjölk, hur gör jag?
« Svar #1 skrivet: 22 feb-10 kl 11:14 »
Jag puffar lite... och ser att jag kanske hade lite många frågor på en gång kanske?  ??? Om jag nöjer mig med två kanske...

ni som har get/getter- skulle ni vara intresserade/ha möjlighet att sälja mjölk
och isåfall hur mycket ungefär skulle det kosta per liter?

jag skulle vilja få tag på getmjölk för småskalig tvåltillverkning, men man kanske får skaffa get själv... fast i lägenhet så blir det lite svårt! På balkongen kanske! Eller som Pippi har hästen i vardagsrummet. :P



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

382 gäster, 4 användare (1 dolda)
Åsa Slobodnik, Hans Hultén, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser