Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Boende för ankor  (läst 889 gånger)

Heureka

• Småland
Boende för ankor
« skrivet: 05 feb-10 kl 21:14 »
Vad vore det optimala boende för några myskankor? Om man fick bestämma helt själv -både själva huset med inredning och miljön runt omkring. Hur bra är det tex med ett flyttbart hus? Vi har möjlighet att ha dom i fruktträdgården vid huset, vid stallet ihop med tex hästar och får, och en massa bete, i närheten av en göl... Mellan huset och stallet går en 70-väg, hur stor risk utgör den om man flyttar ankornas hus mellan trädgård och stall?
Om man ska ha dom tillsammans med höns, har man andra behov då eller behövs bara mer yta och lite annan inredning?

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Boende för ankor
« Svar #1 skrivet: 05 feb-10 kl 21:51 »
min erfarenhet av myskankor är att huset inte är så viktigt,enda gången det är bra med hus är när de ruvar eller om rovdjur är i närheten....har du de lösa utan inhägnad så är det bra att kunna stänga in de på natten,vägen utgör en risk,mina går gärna ner till vägen om de får möjlighet,sätt upp en skylt:kör sakta ankor! Småhöns kan bli våldtagna av myskanksdraken... hönsen behöver sittpinnar o sandbad,vägghängda reden...
Fjäderfän och kaniner

Dela detta:

* Inloggade just nu

595 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser