Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Högljudda ankor?  (läst 1887 gånger)

LasseDalom

• -
Högljudda ankor?
« skrivet: 03 feb-10 kl 15:12 »
Kan ankor vara högljudda och kanske störa grannar?

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Högljudda ankor?
« Svar #1 skrivet: 03 feb-10 kl 15:21 »
mina ankor skrattar högt när jag går ut på morgonen, då vet de att det är mat på gång.. annars är de tysta förutom när det är parning på gång, då har de olika roliga läten... jag har mysk o pekingankor..
känsliga grannar som tycker om att gnälla finns överallt, gräsklippare,motorsågar vinkelslipar trimmers bilar barn och sånt väsnas mer...
Fjäderfän och kaniner

anette i bugared

• -
« Svar #2 skrivet: 03 feb-10 kl 15:34 »
Jämfört med höns och tuppar så är ankor riktigt lågmälda. De snattrar mest och deras läte är rätt mjukt och jag har svårt att tro att nån skulle låta sig störas.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 03 feb-10 kl 15:37 »
beror ju lite på HUR nära grannarna bor... min närmsta bor ca 70m ifrån och har inte klagat än...
Fjäderfän och kaniner

gernsö

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 03 feb-10 kl 16:40 »
beror oxå på vilken ras det är.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

anette i bugared

• -
« Svar #5 skrivet: 03 feb-10 kl 16:48 »
Borde kanske tillägga då att min erfarenhet kommer av blåankor, gulankor, pekingankor, rouenankor och indisk löpand. Ingen av dessa raser tycker jag är väsniga av sig men en grinig granne kanske tycker tvärtom.

Berätta för grannen om era funderingar och erbjud dem gratis ankägg till sockerkaksbaket ;)
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Weasel

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 03 feb-10 kl 18:07 »
Våra myskankor låter knappt något alls! Mycket tama och trevliga dessutom.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #7 skrivet: 03 feb-10 kl 18:23 »
Mignoner låter en hel del! Det är inte för inte som de heter "Call Ducks" på engelska.  ;D  När vi hade två flockar åtskilda i höstas höll jag seriöst på att bli tokig av deras kvackande, speciellt tidiga morgnar. Att sälja av ena gruppen var en ren befrielse! Nu är de mest snackiga när man är i närheten. De reagerar t ex på vår bil och börjar kvacka då. Men inte på grannarnas bilar!
Höns, stickning och pelargoner

Dela detta:

* Inloggade just nu

628 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser