Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Djurkommunikatören har varit här idag !  (läst 12684 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Djurkommunikatören har varit här idag !
« Svar #40 skrivet: 03 feb-10 kl 19:12 »
Att man kan vara mottaglig o få kommunikation med ett djur man har framför sej eller ett djur som står en nära förstår jag MEN hur i hela världen kan man kommunicera med ett okänt djur man sett på bild????

När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Skytten

• Skåne
« Svar #41 skrivet: 03 feb-10 kl 19:14 »
Ja, det kanske är bäst att fråga Herr Kanin.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #42 skrivet: 03 feb-10 kl 20:07 »
Jag tycker vi organiserar en allmän djurpratar dag för Alternativare.

Vi samlar ihop några djur som ägarna känner väl och som helst har några välkända egenheter eller egenskaper eller erfarenheter av udda slag som borde dyka upp vid ett ev. samtal.

Sen har vi några trovärdiga vittnen från forumet och reder ut detta helt enkelt, borde inte vara svårt?

*Jag ställer upp med fika*
Låter kul.  Om jag kan, så är jag med!

Beträffande att få bilder, så har jag också en upplevelse, som får mig att tänka att det kanske inte är bara nys, detta.  Jag har uppfattningen att detta fungerar bäst på avstånd, och bäst mellan individer som älskar/gillar varandra.

Eftersom jag är rätt vetenskapligt lagd av mig, vill jag som främsta teori hävda att detta borde gå att undersöka med vanliga vetenskapliga metoder (som Frances föreslår, t ex), och att det rör sig om något helt förklarligt, bara att forskarna ännu inte mätt det, vägt det eller satt namn på det.  Någon form av elektromagnetiskt vågrörelse kanske, plus något speciellt med sändare och mottagare?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #43 skrivet: 03 feb-10 kl 20:58 »
Falköping bor jag
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Sussilo

• Gäst
« Svar #44 skrivet: 03 feb-10 kl 21:17 »
Falköping är ju nästgårds, så jag kommer gärna  :)!

Trollmor

• -
« Svar #45 skrivet: 04 feb-10 kl 01:11 »
Kul!  Hur får jag veta när och var det blir, så att jag åtminstone vet vad jag inte kan komma på?  :P

Jag har faktiskt ärenden i den trakten, men bara ibland ...   :-[

Fast, egentligen ...  Borde vi inte göra det på flera platser?  Lite organiserat, så att det blir enhetligt och kan rapporteras?  Djuren ska inte behöva flytta på sig, både djurpratarna och vi observatörer ska komma till dem.

Frances

• Västergötland
« Svar #46 skrivet: 04 feb-10 kl 08:37 »
Ja, det tar ju bort lite felmarginaler om man gör samma sak på olika ställen med olika djur o pratare!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #47 skrivet: 04 feb-10 kl 14:24 »
Låter som ett kul projekt .
Kontakta lite olika djurpratare o fråga om dom är på  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Skytten

• Skåne
« Svar #48 skrivet: 04 feb-10 kl 14:37 »
Jo varför inte, vi är väl nyfikna. TÄNK om vi kommer på något som skakar "etablisimanget".
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Frances

• Västergötland
« Svar #49 skrivet: 04 feb-10 kl 14:39 »
O så är ju en förutsättning att det är blandade djurägare, så det inte är bara skeptiker eller troende.

Luff

• Västergötland
« Svar #50 skrivet: 04 feb-10 kl 15:03 »
Jag kan komma - inte så långt och jag har en jycke som vill prata - ständigt o jämnt - dock är det ingen här som förstår vad han egentligen vill.
Jag skulle vilja tro men är inte på något sätt övertygad. Sunt skeptisk kan man säga.
//Luff

Linnea Christina

• Uppland
« Svar #51 skrivet: 04 feb-10 kl 15:19 »
Jag är absolut med om det blir något i Stockholms-trakten. Det skulle vara väldigt intressant att höra vad vovven har att säga om alla sina till synes ogrundade rädslor...

Har läst ett par böcker på ämnet av Mia Mattsson-Mercer och Carola Lind. Precis efter har jag varit fullständigt övertygad. Jag till och med lyckades ta emot en tanke från min mamma en gång. Vi bestämde att hon skulle tänka på en person och jag fick strax upp en bild av min morbror – en mycket färgstark person, lätt att tänka sådär intensivt på. Det var en särskild känsla, som att det faktiskt var någon annans tanke.

Trots det har jag en såndär tråkig logisk, rationell sida som får mig att tvivla på om det verkligen kan vara sant...
Torpare med ena foten i 1800-talet och andra i nutiden.

Frances

• Västergötland
« Svar #52 skrivet: 04 feb-10 kl 16:38 »
Jag känner lite att poängen ska vara att djurprataren inte har nån förhandsinfo om djuret.

En skicklig djurmänniska som får lite ledtrådar läser ju av ett djur ganska lätt och kan säga saker som ägaren förväntar sig.... ::)

Trollmor

• -
« Svar #53 skrivet: 04 feb-10 kl 17:27 »
Ja, ett sånt här projekt måste förberedas noga.  Man måste försöka få så kallad kontroll över så många faktorer som möjligt, däribland vad djurprataren /-arna kan ha för förhandsinformation om det aktuella djuret.  Antagligen kommer det att kosta mer än vi har råd med på ideell basis.  Söka bidrag nånstans?  I så fall måste vi först ha ett färdigt program hur vi tänker bära oss åt ... :P

Eulalia II

• Södermanland
« Svar #54 skrivet: 04 feb-10 kl 22:34 »
Kanske inte ljuga, men kraftigt överdriva. En hund kan rimligen inte alltid vara så UTSVULTEN  och LIDANDE som den försöker påskina, när den ser att man har något gott.

;D hunden personifierad. Men så är hundar också jävligt intelligenta, eller otroligt präglade av människan.
It was but yesterday I thought of myself a fragment quivering without rhythm in the sphere of life. Now I know that I am the sphere, and all life in rhythmic fragments moves within me.
~ Kahlil Gibran~

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #55 skrivet: 05 feb-10 kl 07:23 »
I många fall är hunden bättre på att träna sina människor än vad ägarna är på att träna hunden. Det samma gäller med katter och många andra djur. Vi människor blir så glada av uppmärksamhet och lite kel och lek att vi gör vad som helst, och det vet djuren.  ;)  :-[  :-[

Om vi läste våra djur lika bra som de läser oss, hade djurkommunikatörer inte haft något arbete.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Luff

• Västergötland
« Svar #56 skrivet: 05 feb-10 kl 09:17 »
Jag känner lite att poängen ska vara att djurprataren inte har nån förhandsinfo om djuret.

En skicklig djurmänniska som får lite ledtrådar läser ju av ett djur ganska lätt och kan säga saker som ägaren förväntar sig.... ::)

Ja du har rätt - min har jag beskrivit kors o tvärs på internet.
//Luff

Trollmor

• -
« Svar #57 skrivet: 05 feb-10 kl 14:05 »
Ja du har rätt - min har jag beskrivit kors o tvärs på internet.
Din hund/katt eller Din djurpratare?

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #58 skrivet: 05 feb-10 kl 14:06 »
Din hund/katt eller Din djurpratare?

;D ;D ;D

Trollmor

• -
« Svar #59 skrivet: 05 feb-10 kl 16:07 »
Ursäkta, jag var faktiskt allvarlig.

Fast jag kan förstå att det inte såg så ut ...  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

524 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser