Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Djurkommunikatören har varit här idag !  (läst 12639 gånger)

LottaLuvin

• Gäst
SV: Djurkommunikatören har varit här idag !
« Svar #100 skrivet: 12 feb-10 kl 11:04 »
Beklagar om några tog illa vid sig för mitt inlägg ovan men jag ville få ner det hela på en realistisk nivå genom lite satir >:D ;)
Visst visar djur av alla slag hur de mår men att komma med påståenden om att djuren berättar en massa är lurendrejeri!
Gösta

Vi har förstått att din personliga åsikt är just den.  :)

Skytten

• Skåne
« Svar #101 skrivet: 12 feb-10 kl 11:38 »
Jag har alltid undrat om gotlandskaniner använder diftonger  ::)
Smarta är alla djur, deras hjärnor är optimala för deras placering i ekosystemet.
Lika lite som en människa kan klara sig med en kaninhjärna kan kaninen ha nytta av en människohjärnas kapacitet eller likhet.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #102 skrivet: 13 feb-10 kl 23:49 »
Trådskaparen tycktes inte tycka illa vara att vi diskuterar hur man möjligen kan undersöka det här med vetenskapliga metoder.  Ur vetenskaplig synpunkt utgår man ifrån att det man inte vet, det tar man reda på!  Om vi alltså undersöker (och kollar på undersökningar som eventuellt redan är gjorda), så kanske vi kommer fram till att de allra flesta som kallar sig djurkommunikatörer är lurendrejare, men att en och annan faktiskt kan kommunicera med varelser av andra arter.  Men innan undersökningarna (flera, om vi ska vara vetenskapliga!) är gjorda och genomgångna, kan vi inte veta.   :-[
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Sussilo

• Gäst
« Svar #103 skrivet: 14 feb-10 kl 09:54 »
Jag har alltid undrat om gotlandskaniner använder diftonger  ::)
;D ;D ;D

Det är också viktigt att klargöra vad man lägger in i begreppet "kommunicera."

Skytten

• Skåne
« Svar #104 skrivet: 14 feb-10 kl 11:17 »
Vi har haft en diskussion med katten, nu när vintern varit extra kall, har ju en större del av den budgeterade pengen för djurmat gått till en massa solrosfrön, delvis på bekostnad av extra lyxtugg till katten.  Han såg dock inte det som ett större problem, då det låg i hans intresse att talgoxarna var feta.   

Lite kisar som kommunicerar
Very Funny Cats 73

En annan djurkommunikatör:
Toni Tennille Animal Communication segment
« Senast ändrad: 14 feb-10 kl 11:37 av Skytten »
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Dela detta:

* Inloggade just nu

477 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser