Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan inte skicka PM - error  (läst 2106 gånger)

Pip

• Pip
    • Uppland
Kan inte skicka PM - error
« skrivet: 27 jan-10 kl 10:34 »
Jag har inte kunnat skicka PM varken genom att svara på pm eller genom ett nytt. Har varit så i minst en vecka, trodde först att det var fel på forumet och skulle gå över, men icke.

Det står Done i nedersta vänstra hörnet med en gul sådan errortriangel runt. Det står inte error på sidan men blir bara en tom frame utan PMrutan.

HJÄLP!!

Eulalia II

• Södermanland
SV: Kan inte skicka PM - error
« Svar #1 skrivet: 27 jan-10 kl 16:18 »
Jag har inte kunnat skicka PM varken genom att svara på pm eller genom ett nytt. Har varit så i minst en vecka, trodde först att det var fel på forumet och skulle gå över, men icke.

Det står Done i nedersta vänstra hörnet med en gul sådan errortriangel runt. Det står inte error på sidan men blir bara en tom frame utan PMrutan.

HJÄLP!!

Hade liknande problem för några dar sen..
Och nu är det totalt havoc:
min inställning för "visa PM som konversation" är borta
jag saknar några pm
och några som jag har besvarat kom till mig själv..  ??? vad händer?
It was but yesterday I thought of myself a fragment quivering without rhythm in the sphere of life. Now I know that I am the sphere, and all life in rhythmic fragments moves within me.
~ Kahlil Gibran~

Prins Tuvstarr

• Redaktör
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
« Svar #2 skrivet: 27 jan-10 kl 23:01 »
Jag har också problem med att skicka PM. Klickar på skicka men det händer inget. Tvingas stänga den aktuella fliken och öppna den på nytt. Då brukar det funka. (Surfar på alternativ med flera flikar öppna samtidigt) Har inte detta problem hela tiden så jag har stått ut och tänkt att det är min dator som krånglar… med felet kanske ligger här i forumet?

Edit: Även att posta inlägg hakar upp sig ibland när jag ska skicka iväg dem.
« Senast ändrad: 27 jan-10 kl 23:04 av Prins Tuvstarr »
Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 28 jan-10 kl 06:04 »
Märkligt. Vad har ni för webläsare?

Eulalia II

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 28 jan-10 kl 08:31 »
Firefox 3.5
Går det att få tillbaka förlorade pm?
It was but yesterday I thought of myself a fragment quivering without rhythm in the sphere of life. Now I know that I am the sphere, and all life in rhythmic fragments moves within me.
~ Kahlil Gibran~

Pip

• Pip
    • Uppland
« Svar #5 skrivet: 28 jan-10 kl 10:01 »
IE8

Prins Tuvstarr

• Redaktör
    • Dalsland
« Svar #6 skrivet: 28 jan-10 kl 15:22 »
Jag har Internet Explorer.

Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

Pip

• Pip
    • Uppland
« Svar #7 skrivet: 31 jan-10 kl 16:39 »
Jag har fortfarande inte lyckats få igång PM funktionen... Det börjar bli jobbigt nu att inte kunna kommunicera med medforumister. Hur funkar det för er andra?

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #8 skrivet: 31 jan-10 kl 17:33 »
Jag har inte hunnit kolla på detta, då jag har väldigt jäktigt med tidningen just nu. Jag förstår att det är besvärligt och ska försöka sätta mig in i saken så snart jag hinner. Är dock inte alls kunnig i sånt här så om någon har något tips om var felet kan ligga så är det välkommet.

Pip

• Pip
    • Uppland
« Svar #9 skrivet: 31 jan-10 kl 18:25 »
Tack Petter, jag vet att du har fullt upp med både tidning och nytt forum som säkert har fler barnsjukdomar än många anar. Jag klarar mig nog ett tag till :)

esten

• -
« Svar #10 skrivet: 31 jan-10 kl 18:41 »
När min dator inte har velat sända PM har jag bytt från IE till google chrome och då har det fungerat .

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #11 skrivet: 31 jan-10 kl 19:10 »
Eller byt till mozilla firefox, finns gratis och lagligt att ladda ner, och fungerar utmärkt.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Pip

• Pip
    • Uppland
« Svar #12 skrivet: 31 jan-10 kl 20:11 »
Eller byt till mozilla firefox, finns gratis och lagligt att ladda ner, och fungerar utmärkt.

Japp det funkar. Prövade just med firefox och då fungerar det bra. Konstigt. Måste vara en IEbugg.

Eulalia II

• Södermanland
« Svar #13 skrivet: 31 jan-10 kl 20:17 »
För mig funkar det nu, förutom att vissa mail försvunnit eller inte ens kommit fram.
~ Kahlil Gibran~

Prins Tuvstarr

• Redaktör
    • Dalsland
« Svar #14 skrivet: 31 jan-10 kl 21:30 »
De senaste två dagarna har det fungerat helt perfekt hos mig.   :D

Åter nr 1/13

Johannes

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 02 feb-10 kl 22:22 »

Jag har haft problem nån vecka med att skicka PM.
Värst nu dom senaste dagarna.

Eulalia II

• Södermanland
« Svar #16 skrivet: 04 feb-10 kl 22:29 »
Det ÄR verkligen nåt skumt med PM-funktionen, har fått flera indicier på detta. Bland annat folk som frågat om PM de har skickat har kommit fram.
Och att det namn man reggat på med syns..man har kanske reggat ett namn, ångrat sig och bytt till nåt annat. Men grundnamnet står ju kvar i botten.
Mail försvinner då och då från ens inbox.
Ja överhuvudtaget känns det lite rörigt just nu, så jag uppmanar alla att ha lite koll och rapportera det som händer, så blir problemet förhoppningsvis lättare att lösa.

~ Kahlil Gibran~

Dela detta:

* Inloggade just nu

427 gäster, 2 användare
torbjorn, Jonas_

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser