Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ekologisk biodling i praktiken  (läst 8888 gånger)

ersam

• -
SV: Ekologisk biodling i praktiken
« Svar #40 skrivet: 25 apr-10 kl 18:21 »
Men är det inte så att många av de ekologiska produkter - inklusive honung - är producerade "på andra sidan jordklotet"?

Jag kommer aldrig att kunna erbjuda "krav" eller liknande. Däremot kan jag ju försöka hålla den standard ändå.

Närproducerat i liten skala tror jag på när det gäller våra produkter.

Sten-Åke Lindell

• Gäst
SV: Ekologisk biodling i praktiken
« Svar #41 skrivet: 25 apr-10 kl 18:29 »
Oavsett man tycker om det eller ej så är en av grundbultarna i ekologisk odling att man använder ekologiska metoder och har mindre bekämpningsmedel i odlingarna och därmed i varan mot kunden. KRAV märkningen skall vara någon sorts garant för detta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

887 gäster, 2 användare
Genomsnittswannabe, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser