Jag tror mina bockar,2 st, är understimulerade. De får vara inne den mesta tiden, dels för att det är dåligt väder och de vänder och ska in igen så fort de får gå ut och dels för att jag inte kan ha ström på tråden när det är så himla mkt snö överallt, och det har de självklart lärt sig och hoppar ut fortast möjligt. Jag kan inte ta ut dem själv på promenader eftersom bockarna drar mig mittitu och jag måste ha dom två i grimskaft, tar jag dom en och en står de vid dörren och ska in igen.
Frågan är om de tar illa vid sig när de får vara inne så mycket. Jag har 6 st på 21 kvadrat, men bockarna verkar så extremt understimulerade. De bråkar och vevar med sina horn så fort jag kommer dit (nytt beteende), står och slår och skrapar med hornen i inredningen och är allmänt besvärliga i sitt sätt att vara. Kanske beror det på att jag placerat 2 getter, varav en bock-killing, i andra ändan av ladugården för att mamman måste börja sina ner?
Det är så hysteriskt allting just nu känns det som med bockarna, med killningar, med kalvar som springer runt och är tokiga och med alla kor som står och gapar på dom! Jag tror jag blir tokig själv om det inte blir lugnt snart! (puh, där fick jag skriva av mig lite också!

)