Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Film: Kokvinnorna  (läst 23932 gånger)

mazze

• Småland
    • Komålen
Film: Kokvinnorna
« skrivet: 19 jan-10 kl 12:15 »
kokvinnorna_trailer.mov

Längtar till filmen är färdig.
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

Lejonhjärta

• Västergötland
SV: Film: Kokvinnorna
« Svar #1 skrivet: 19 jan-10 kl 19:47 »
Å, det blir ju ett måste att se den!!  :D Så himla underbara dom va... :-*
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

git

• På våran gård är det
« Svar #2 skrivet: 20 jan-10 kl 12:02 »
Helt underbar film och vad jag kände igen mig i Britt.
Sjuhäradsbygden
våra djur är svenka lantraser, Blandhöns,Gammalsvensk dvärghöna, Bondkatter, Drever,Västgötaspets, Rödkullor. Häst,barnkanin och akvariefiskarna  Finns också förutom oss gårdsfolk

mazze

• Småland
    • Komålen
« Svar #3 skrivet: 09 mar-11 kl 22:27 »
Nu har jag sett filmen o den var helt underbar :D. Och jag har fått två nya idoler 8).
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #4 skrivet: 09 mar-11 kl 22:30 »
Såvitt jag förstod av en artikel (i Land tror jag) har dessa båda kvinnor stora problem.  Jag minns att jag tänkte, att de skulle ha nytta av en ung kraft som vill komma och lära sig för att ta över mer och mer.  Men inte jag; jag tror inte jag skulle stå ut med dem!  Och därav följer att de inte skulle stå ut med mig...   :-[
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

mazze

• Småland
    • Komålen
« Svar #5 skrivet: 09 mar-11 kl 22:50 »
Detta är en film om 2 viljestarka kvinnor som gjort olika val i livet. Jag var skeptisk till att se filmen efter det vissa kritiker har skrivit om den.
Men gå och se filmen och bilda en uppfattning om den, det är den värd. Och man skrattar betydligt mer än gråter när man ser den!

Trollmor

• -
« Svar #6 skrivet: 10 mar-11 kl 22:20 »
Ja, filmen är säkert sevärd, men hur har de det i sin vardag?

mazze

• Småland
    • Komålen
« Svar #7 skrivet: 10 mar-11 kl 22:26 »
Känner du dom personligen eller ???

Lejonhjärta

• Västergötland
« Svar #8 skrivet: 10 mar-11 kl 22:50 »
Går den på bio nu eller vart kan man se den??
Från en som inte hänger med.  ;)
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

Trollmor

• -
« Svar #9 skrivet: 10 mar-11 kl 23:29 »
Känner du dom personligen eller ???
Nej, hurså?  Jag läste artikeln, ena systern vill absolut ha kvar den tungrodda lagårn, den andra har hjärtfel och orkar inte hjälpa till.  Visst är det väl fler än jag som önskar att nån ung kraft kunde komma och ta över det tyngsta, och ge kvinnorna lite inspiration till att förbättra för både korna och skötarna, utan att förstöra det fina.

mazze

• Småland
    • Komålen
« Svar #10 skrivet: 10 mar-11 kl 23:41 »
Filmen har många svar på dina funderingar. Hur som helst tror jag att bägge systarna är lyckliga med sina liv.

Anette

• Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
« Svar #11 skrivet: 11 mar-11 kl 10:56 »
Jag sökte på nätet, där hittar man trailern  :)
Speciella kvinnor och fina gammeldags kossor.
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

Uddabudda

• Mitt hem på jorden
    • Västergötland
« Svar #12 skrivet: 11 mar-11 kl 11:27 »
En sak jag funderar på är hur många sådana här gamla original som finns ute i landet, och vad som händer med deras djur när de inte orkar mer. Blev så ledsen när jag läste i "Sista bonden på Tämmesboda" att alla deras kor och kalvar gick till slakt. Skulle man inte kunna försöka leta reda på dessa och samtidigt skapa en lista på folk som är intresserade av att hjälpa till och kanske på sikt ta över deras djur? Det vore ju otroligt värdefullt att kunna ta vara på dessa hanterade, handmjölkade kor och bevara deras gener för framtiden? Jag har själv letat efter en sådan i flera år men de är inte lätta att finna, särskilt inte genom Internet...
Självhushåll till nytta och nöje

februaribarn

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 11 mar-11 kl 14:41 »
Kokvinnorna - Trailer HQ
Trailer för filmen.

Trollmor

• -
« Svar #14 skrivet: 11 mar-11 kl 18:25 »
En sak jag funderar på är hur många sådana här gamla original som finns ute i landet, och vad som händer med deras djur när de inte orkar mer. Blev så ledsen när jag läste i "Sista bonden på Tämmesboda" att alla deras kor och kalvar gick till slakt. Skulle man inte kunna försöka leta reda på dessa och samtidigt skapa en lista på folk som är intresserade av att hjälpa till och kanske på sikt ta över deras djur? Det vore ju otroligt värdefullt att kunna ta vara på dessa hanterade, handmjölkade kor och bevara deras gener för framtiden? Jag har själv letat efter en sådan i flera år men de är inte lätta att finna, särskilt inte genom Internet...
Bra rutet, Skumme!

git

• På våran gård är det
« Svar #15 skrivet: 16 mar-11 kl 17:27 »
Jag hade tur filmen visdes i Tranemo inte långt i från där jag bor. Glad att få se den. Gick i från bion med kluvna känslor, den är rätt tragisk. Men systern är en sjutusan till fruntimmer.
Klart se värd film
Sjuhäradsbygden
våra djur är svenka lantraser, Blandhöns,Gammalsvensk dvärghöna, Bondkatter, Drever,Västgötaspets, Rödkullor. Häst,barnkanin och akvariefiskarna  Finns också förutom oss gårdsfolk

Lejonhjärta

• Västergötland
« Svar #16 skrivet: 16 mar-11 kl 22:59 »
Håller med git, mkt värd å se.
var lite roligt att lyssna på dom andra i biosalongen, mestadels "stabor" som förfasade sig etc över lantlivet.  ;)
Även min stadsboende mor fick jag höra lite ifrån efteråt... ;)

ninna b

• Gäst
« Svar #17 skrivet: 23 dec-11 kl 22:22 »
På söndag SVT 2 kl 20.00

melongurka

• Västergötland
« Svar #18 skrivet: 23 dec-11 kl 23:24 »
Hört talas om den här dokumentären, verkar intressant.

anette i bugared

• -
« Svar #19 skrivet: 23 dec-11 kl 23:57 »
Såg den igår, den lämnade ett starkt avtryck i mig. Jag skall aldrig mer klaga över krämpor eller "livets orättvisor" mer, inte efter att ha sett Britts livsöde och kamp eller vad det nu kan kallas....hennes liv helt enkelt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

486 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser