Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna VAKTELglädjetråden! ;D  (läst 42164 gånger)

Aklejan

• -
SV: Allmänna VAKTELglädjetråden! ;D
« Svar #240 skrivet: 22 apr-11 kl 23:49 »
Linkoso!!!  ;D Wiiiii!!! Fasen va kul!
Grattis!!  :P :-*
Himla gullig film också...  ;D ;D ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #241 skrivet: 23 apr-11 kl 11:02 »
6st små nu fick jag sms av mamma! Och hönan ligger kvar på de sista 2 (tror jag det är) äggen med! ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

taccotad

• Skåne
« Svar #242 skrivet: 25 apr-11 kl 15:50 »
Jag känner mig alldeles jätteglad idag! Vi har haft ett par gäng vaktlar här nu och inte vetar hur vi skulle lösa det. På tok för många tuppar och för krångligt med burar osv.
Nu har jag iaf byggt nån sorts tillfällig bur åt dom. Satte två pallkragar på höjden och sen satte jag ihop så dom kan gå in i två olika, ska koppla på en tredje snart. Dom verkar helnöjda!!! Gott om plats för stort sandbad, massa växter (både plast och riktiga), stenar och annat skoj.

Har dessutom sålt några idag så det känns skönt. Satte ihop en egen liten grupp som vi ska ha kvar. Så nu är det bara tre tuppar kvar :/ Får jag inte dom sålda så får jag väl ta bort dom. En cremefärgad, en honungsfärgad och en vit.

Sen nån gång nu framöver ska vi bygga en riktig utebur till dom men vi är inte enade om var den ska vara så det får bli bra såhär nu så länge.

Agdasdröm

• Lyckliga höns = Glädje
    • Uppland
« Svar #243 skrivet: 25 apr-11 kl 20:32 »
 ;D Grattis Sandra till de små pyttisarna, va roligt att allt gick så bra.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #244 skrivet: 05 maj-11 kl 16:41 »
Jaaaaa ;D Jag har fått en gul vaktelkyckling  ;D Skulle tro att den blir vit när den växer mer. Det roliga är att den är kläckt ur en helt viltfärgad grupp. I föräldragenerationen kläcktes 98 vaktel bebbar alla viltfärgade. Och nu har jag kläckt ca 30 och så blev det en gul liten bebbe  :-* Spännande  :D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

empre

• Västerbotten
    • GRODDSKIVAN
« Svar #245 skrivet: 10 jul-11 kl 12:32 »
Idag har fem små kycklingar kläckts under min ruvande japanska vaktel! Jippi! Det är så fantastiskt! Jag hoppar upp och ner av glädje.
« Senast ändrad: 10 jul-11 kl 12:36 av empre »
Bor på landet med hund, katter, getter, höns , kalkoner och vaktlar.

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #246 skrivet: 10 jul-11 kl 12:51 »
Vad kul att det blir vanigare med japaner som kläcker själva!Precis som det "ska va" ju :D'
är inte liiiite avis  :-[ ;)
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

empre

• Västerbotten
    • GRODDSKIVAN
« Svar #247 skrivet: 10 jul-11 kl 20:39 »
Det blev fem kycklingar.  ;D Kolla hur dom ligger med kroppen under henne och näbbarna ute. Alla fem syns! ;D Sååå söta!!
Bor på landet med hund, katter, getter, höns , kalkoner och vaktlar.

Skylla

• Västergötland
« Svar #248 skrivet: 11 jul-11 kl 10:23 »
Grattis och vilken underbar bild! :)

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #249 skrivet: 11 jul-11 kl 11:13 »
Det blev fem kycklingar.  ;D Kolla hur dom ligger med kroppen under henne och näbbarna ute. Alla fem syns! ;D Sååå söta!!
Kan bara hålla med  :-* :-* :-* Grattis  ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #250 skrivet: 19 jul-11 kl 21:58 »
glad åt alla mina nya vaktelbebisar.. de är ett gäng sötnäbbar :-*
Fjäderfän och kaniner

Suss i Sannum

• Västergötland
    • Sannum
« Svar #251 skrivet: 20 jul-11 kl 11:23 »
Min första ruvande japan/jumbovaktel ligger på ägg sen knappt två veckor  :D.
Här finns en hoper höns i olika raser och japanska/jumbo vaktlar. Titta gärna in på hemsidan och bloggen. Där finns bilder på fjädrarna och lite annat.
www.sannum.eu
http://blogg.sannum.eu

Bunnykit

• Hälsingland
« Svar #252 skrivet: 14 sep-11 kl 00:47 »
Well, det är ju glada tråden, så jag måste bara dela med mig lite glädje!
Jag byggde ju en egen "kläckare" av en matlåda, några lampor och installerade detta i en byrålåda. Sen köpte jag fem vaktel ägg, och se där! Två har jag kycklingar i! Idag såg jag små fötter sparka i äggen, de är inne på dag 13 nu. Jag hade haft tre, om jag inte av misstag hade rensat ut en levande embryo med de döda äggen efter en vecka  :-\ Förbaskat synd.

Men två bäbisar sparkar i äggen, så nu ska jag köpa värmelampa, en passande låda, spån och lite foder. Lite drygt att jag ska flytta snart, men det ser ut som om det kommer att lösa sig. Jag tror jag kan vara hos en kompis ett tag, ska fråga henne imorgon.

Hoppas, hoppas att de överlever kläckningen! Och HOPPAS att minst en är vit! De ska heta Zelda och Yoshi iaf, om de överlever  :D

ronnystromberg

• Finland
« Svar #253 skrivet: 12 okt-11 kl 18:40 »
Well, det är ju glada tråden, så jag måste bara dela med mig lite glädje!
Jag byggde ju en egen "kläckare" av en matlåda, några lampor och installerade detta i en byrålåda. Sen köpte jag fem vaktel ägg, och se där! Två har jag kycklingar i! Idag såg jag små fötter sparka i äggen, de är inne på dag 13 nu. Jag hade haft tre, om jag inte av misstag hade rensat ut en levande embryo med de döda äggen efter en vecka  :-\ Förbaskat synd.

Samma här, vi skaffade några vaktlar för en månad sedan, stoppade 7 ägg i en pafflåda med lampa ovanför. Mest på kul, vi trodde inte att det skulle bli till nåt. Döm om vår förvåning när 6 ungar kröp ut ! Det verkade inte vara sån "rocket science" som jag fått för mig när jag läst på... Hur som helst, KUL !!! :)

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #254 skrivet: 31 okt-11 kl 14:03 »
Här har min allra första vaktelbebis kläckte  o:)

Hoppades på kläckning imorgon, men denna lilla parvel hade lite mer bråttom ut  ;D Nu håller jag tummarna för att det kommer ut någon mer liten de närmaste dagarna  8)

Och att ingen glömmer att stänga dörren till badrummet ordentligt, för då blir det hundmat  :-X
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Gallina

• Uppland
« Svar #255 skrivet: 15 nov-11 kl 09:54 »
Mina första kläckta fläsk/jumbo vaktlar är snart 5 veckor, alla 14 överlevde och det blev 4 tuppar och 10!! hönor  ;D ;D
Yaay mer än nöjd med det resultatet!!
Bor på landet med min man, vår dotter, en rhodesian ridgeback och numera även duvor, vaktlar samt höns :-)

lantis

• Västmanland
« Svar #256 skrivet: 16 nov-11 kl 00:50 »
Vilken tur du hade Linda, grattis till alla hönsen

Njorun

• Norrbotten
    • Njorun's Kaniner
« Svar #257 skrivet: 17 nov-11 kl 21:57 »
Min första lilla kines kläcktes i dag. En söt liten blå krabat. Hoppas bara det kommer någon fler nu så den inte blir ensam.
Njorun's Kaniner & Hantverk   www.njorun.se

Gallina

• Uppland
« Svar #258 skrivet: 25 nov-11 kl 21:23 »
Mina vaktlar fyller 6 veckor idag och jag har hittat 5ägg idag  ;D ;D Ett var jätte stort och det knäckte vi, innehöll två gulor  :) De andra hade varierande storlek:
Bor på landet med min man, vår dotter, en rhodesian ridgeback och numera även duvor, vaktlar samt höns :-)

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #259 skrivet: 12 dec-11 kl 21:29 »
Mina stora (5-6 veckor) vaktlar är enorma när jag jämför med de små nykläckta!
Ska bli kul och se hur vita de blir och hur mycket andra färger som skymtar fram när fjädrarna kommer.
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Dela detta:

* Inloggade just nu

585 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser