Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  mat till de små  (läst 2521 gånger)

Archibald

  • Inlägg: 302
mat till de små
« skrivet: 21 mar-06 kl 22:16 »
mosade hårdkokta ägg, rivna morötter, start foder
men vad mer ger ni?

YlvaYlva

  • Inlägg: 3
Re:mat till de små
« Svar #1 skrivet: 30 mar-06 kl 20:42 »
De första dagarna brukar jag ge dem hackade hårdkokta ägg men ganska snart kan de äta vanligt kycklingfoder. Inga märkvärdigheter!  :)

IsaIrina

  • Inlägg: 92
    • Ljungdalsgården
Re:mat till de små
« Svar #2 skrivet: 30 mar-06 kl 22:05 »
Jag blandade lika delar cornflakes,havregryn(dom båda körde jag i en mixer)och undulatfoder.

Efter någon vecka blandade jag i kycklingfoder och efter ytterligare några veckor blandade jag i allfoder.

Sedan var det  bara att minska på cornflakesblandningen och öka på med dom andra två för att slutligen bara ge allfoder.

Till sist fick dom även hel havre(som jag alltid ger till mina höns....50/50...allfoder/hel havre)

Naturligtvis fick dom matrester precis som dom andra och dom pickade i sig av det med förtjusning.

Filmjölk tycker mina om och det gjorde kycklingarna också. :D
Vi har Kindahöns(genbank),Japanska dvärghöns(chabo),Maraner,Brahma,Sussex och korsningshöns(grönvärpare), kaniner,lantras getter,chinchilla och katter. / www.ljungdalsgarden.se

iceman

  • Inlägg: 455
  • ät av livet innan livet äter dig
    • Dalarna
    • hoberget
Re:mat till de små
« Svar #3 skrivet: 03 maj-06 kl 01:23 »
 Lin och hamprö blandat med  havre och kornkross samt lite vete... det går hem.. ska testa med hårdkokt ägg på nästa kullar som kommer...


lev väl...
Lever  med kära maken på älskade Hoberg i Sunnansjö Ludvika Dalarna miljö och vänster aktivist) ... Bevarar fjällnära kor,  Jämtgetter,Gotlandskaniner, Hedemorahöns, till eftervärlden samt självhushåll...(genbank på  samtliga raser)

Rosa

  • Inlägg: 3282
  • ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
Re:mat till de små
« Svar #4 skrivet: 07 maj-06 kl 17:49 »
Mina små kycklingar får:
Vete, Havre, Soja, Rågvete, Raps, Vetemjöl o Maltgroddar varje dag..

D.v.s Startfoder  ;D
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

christine

  • Inlägg: 1693
  • Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
Re:mat till de små
« Svar #5 skrivet: 07 maj-06 kl 22:13 »
Kornkross, havre kross, allfoder, kycklingstart, rester av parakitfröer.
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

421 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser