Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fonder  (läst 4339 gånger)

lyckans

• Gäst
Fonder
« skrivet: 21 mar-06 kl 13:45 »
vad tror ni om dena iden då? så om jag hade haft pengar ksule jag startat en renovrings/husköpp/odlings fond som en gång per år kunde söka pengar från.

skulle gå till så här man söker pengar till olika prosket vi komer bara godkäna tre st ett för odling så stor lån där lite störe på hus köpp men oftas bara kontakt insatsen (bara hus i glesbygden för skälvhus hål typ) sedan för lite renovering men vi komer altid ta utt ur fonden 75% av rättan så ökar från år till år deta hade vi ornat om vi haft pengar nu har vi inte pengar osm synd är

det är okså för andra ska kuan genomföra sina önskemål okså.

som flyta utt i skogen till mindre ställe men kanse för låg inkompost för gå till banken låna eller kanse har betlningsanmärkning så man inte får låna.

när gäller odling äre meningen med pengarna ksa gå till kuna börja odla ättbart så man andra året tagit reda på förer från år ett så vis kuna uttöka så man på viset försärjer sig skälv på mest plus möjlighet sälja det man odlat fram.

när gäller alla desa tre så ska man skicka in kviton eller räkningar på det man ska gjöra öfr kuna få utt pengarna för vi verkligen ser det går till det dom är beviljad.

men har du rörlese handikapp vill håla på med odling har du lite förtur för jag skälvhar handikapp så vill få andra handikappade okså odla för är inga hinder även om jag har ett handikapp

vad tror ni om iden skule vara genomförbar nu har inga pengar kan inte gjöra nu men tror ni på iden ev vet man måste bilda ett stifelse eller förening nåt sådant okså.

Kerstin Linnea

Re:Fonder
« Svar #1 skrivet: 25 apr-06 kl 12:04 »
Jo, det skulle vara något om några "välbemedlade" människor
skulle starta en fond som människor med många drömmar och lantbruks planer kunde söka ekonomist startbidrag från, till tex köp av hus& mark. Det är bara så att är man en arbetslös "kärring" (jag själv) som inte sitter på ingenjörsutbildning och fast jobb så vill ingen ge lån :-\.
Men så är det ofta .....Många drömmar och lite pengar :'(

Vitis

• Skåne
Re:Fonder
« Svar #2 skrivet: 25 apr-06 kl 12:31 »
Det finns 1000-tals olika privata fonder i Sverige där man kan söka pengar för olika projekt man vill hålla på med. Ofta baseras dessa fonder på testamenterade pengar där donatorn haft nåt specialintresse och vurmat för nåt speciellt område.

Det går att söka pengar, stipendier, om man kan motivera väl vad man ska ha dem till.

Om det finns nån fond som sponsrar "alternativare" vet jag inte men det kan ju vara värt att kolla upp.

Kolla med närmsta bibliotekarie eller sök på nätet.

Fonder & Stipendier 1

Fonder & Stipendier 2

Stipendier

« Senast ändrad: 25 apr-06 kl 12:32 av Vitis »

Dela detta:

* Inloggade just nu

486 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser