Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ryafåren har kommit!!  (läst 803 gånger)

Eufemia

  • Inlägg: 446
    • Skåne
    • Naturlig Dressyr
Ryafåren har kommit!!
« skrivet: 05 jan-10 kl 17:02 »
Nu har jag blivit fårägare!!!  Jag köpte två stycken dräktiga (förhoppningsvis) tackor av rasen Rya! De är jättefina om än lite blyga och oroliga. Vi har gjort i ordning en hästbox åt dem så vi kan bekanta oss och få dem tama.
De är ganska smutsiga i pälsen då de gick i djupströbädd men en massa andra tackor innan de kom till oss. 

Jag ger dem bara hö, nu men ska ge kraftfoder om ca en månad enligt uppfödaren. De ska lamma den 20 april om allt går väl.

Nybörjar tips mottages taacksamt!
Brinner för Naturlig Dressyr och Natural horsemanship. Uppfödare av Brittisk Korthår. Kindahöns och ryafår!

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: Ryafåren har kommit!!
« Svar #1 skrivet: 05 jan-10 kl 17:32 »
Grattis och Välkommen till Fårägarskaran :)
                    Mvh
                 Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Eufemia

  • Inlägg: 446
    • Skåne
    • Naturlig Dressyr
SV: Ryafåren har kommit!!
« Svar #2 skrivet: 05 jan-10 kl 19:29 »
Tack! Jag vet hur mycket kunskap det finns här så nu kommer jag kika in ofta!!
Brinner för Naturlig Dressyr och Natural horsemanship. Uppfödare av Brittisk Korthår. Kindahöns och ryafår!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

398 gäster, 3 användare
ManPåGården, LimJans, Urban Larsson

* Forum

* Om tidningen Åter



- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser