Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Naturen - vårt livselixir  (läst 1072 gånger)

livsbejakare

Naturen - vårt livselixir
« skrivet: 03 jan-10 kl 23:28 »
Det skrivs så mycket om alla problem med rovdjur, jakt och sådant. Jag tycker bara att naturen är så fascinerande bara som den är. Utan att se eventuella problem upplever jag den otroliga mångfald som finns därute i skogen.
Var ute en sväng i skogen hemma i Norduppland häromdagen efter allt snöande och kunde på en sträcka av ca 30 meter se färska spår av älgar, vildsvin, rådjur, räv och hare. Och detta på ett avstånd av några hundra meter från gården. Jag stod fascinerad och betraktade allt detta och konstaterade att under natten och de tidiga morgontimmarna har alltså åtminstone 5 av våra vilda djur varit framme på arenan och lämnat sina spår. Tänk att ha en webkamera uppmonterad!!  Det är ju denna känsla av närhet till djuren som gör det så intressant att vara ute i naturen.
Jag går alltid en sväng med min hund i skogen före läggdags, och det är då man kan göra riktigt härliga upplevelser. En älg eller ett rådjur som likt en mörk skugga försvinner framför en. Kanon !!!

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Naturen - vårt livselixir
« Svar #1 skrivet: 03 jan-10 kl 23:34 »
Tycker som du, du verkar vara en riktig naturromantiker... skogen,djuren naturen det är kärlek...
Fjäderfän och kaniner

LasseDalom

• -
« Svar #2 skrivet: 04 jan-10 kl 09:40 »
Här över gården är det nästan alltid så här års spår av räv och rådjur, mården har tassat förbi någon gång också!     

Mamsingen

• Småland
« Svar #3 skrivet: 04 jan-10 kl 09:46 »
Coolt var då vi hade spår av Lo inpå husknuten (bor i NÖ skåne) det var några år sedan och spåren var större än min knytnäve.
Viltspårare var o bekräftade att det var en stor hanne som rört sig i trakten ett bra tag, de hade till o med namn på honom men det har jag tyvärr glömt..

Senare har det också synts ungar i trakten så han fann sig nog en hona ;)

Det är vackra djur de där vilda stora katterna, skulle gärna vilja se en "live"..
Mycket vackert finns i naturen, Nu när det snö o sol kan det räcka att gå ut o titta på träden, SÅ VACKERT!!! :)
Om du börjar känna dig lite annorlunda, kan det bero på att du börjar vara dig själv:)

Om man står och funderar för länge på nästa steg, kan man bli stående på ett ben... har jag hört.

Dela detta:

* Inloggade just nu

491 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser