Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  starta värmen  (läst 938 gånger)

Blekinge

• Dom rika kan, vi fattiga försöker
    • Blekinge
starta värmen
« skrivet: 01 jan-10 kl 17:37 »
Håller på att bygga till huset i 2plan är klar med att isolera väggarna nere och även uppe.
Men har ej hunnit isolera taket på plan två så det är öppet upp till nock.

Kan jag sätta på värme i huset nu eller möter den varma luften den kalla och till följd kondens på svallbrädorna sen mögel sen..

börjar bli kallt inne ;)

Ylven

• Ena foten i jorden och andra i datarymden!
    • Småland
    • Min blogg
SV: starta värmen
« Svar #1 skrivet: 01 jan-10 kl 20:09 »
Om du kan ha stängt mellan boutrymmena och den ofärdiga övervåningen så skulle jag hävda att det inte blir någon kondens i taket eftersom luften som du värmer upp är uteluft och följaktligen har rätt fuktinnehåll så att det inte blir någon kondens. Men om det är inomhusluft som kommer att värmas upp så har den ju större fuktinnehåll än utomhus och kommer följaktligen att kondensera mot undertaket.
Om får, biodling, småbruk, husrenovering och tankar om världen omkring:

http://ylven.blogspot.com/

ersam

• -
« Svar #2 skrivet: 04 jan-10 kl 11:59 »
Lite mögel är inte farligt utan enbart en estetiskt grej om du har koll på det. Om du höjer temperaturen så torde den relativa luftfuktigheten gå ner så det borde inte bli nått problem som jag ser det.

Blekinge

• Dom rika kan, vi fattiga försöker
    • Blekinge
« Svar #3 skrivet: 04 jan-10 kl 13:17 »
värmen är nu på tackar

Dela detta:

* Inloggade just nu

695 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser