Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Min vakteltupp löper parningsamok när han kommer i kontakt med vaktelbäbisarna!?  (läst 996 gånger)

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
I förrgår när jag gjorde rent de vuxna vaktlarnas bur satte jag ihop dem med de små 3 veckorsvaktlarna... Tuppen blev helt galen! Han började skena runt och para hönorna nonstop! Jag satte mig och studerade den lilla raketen, i 10min höll han på, sedan satte jag tillbaka dem i sin egna bur, han fortsatte lite då men snart vart han "normal".

Idag när jag var nere i morse så hade en bebis klämt sig genom nätet  :-\ och började "gråta". Då ser jag hur min vakteltupp rusar fram och kör nästan hela huvudet igenom gallret och råglor oroligt på den lilla enda till jag tar upp den och sätter tillbaka den i buren och den blev tyst... Jag testade sedan att ta en annan liten och släppa in i buren till de vuxna... Tuppen går fram och kollar på den, vänder sig om och börjar para sig med hönorna! XD

Nu i EM. gjorde jag rent buren igen till de vuxna och satte ihop dem under tiden med de små igen och tuppen blev tokig igen och började som en raket fara runt, inte stilla en sekund, och försöka para sig med hönorna! Och när de kom tillbaka till sin bur så fortsatte han lika som förra gången en stund för att sedan lugna ned sig.

VAD ÄR DET HÄR!? Verkar som han får typ, extrema faderskänslor eller något som sedan går över till - Bäbisar = måste göra flera - AAAAAH! *blir översexuell* O___O''

Här är lite bilder på hans raketrunda jag tog idag... Han sprang till och med fram till en av kycklingarna och såg ut som han tänkte försöka para men hejdade sig som, "näää, vad gör jag!?"... Står och glor... Fortsätter sedan jaga de vuxna hönorna. >_<''



Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

462 gäster, 3 användare
Bokohammare, Gröfre Slissing, Elke

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser