Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gelatin som klarningsmedel?  (läst 3736 gånger)

Dea

Gelatin som klarningsmedel?
« skrivet: 15 dec-09 kl 21:35 »
Hur pass väl fungerar det att enbart använda Gelatin som klarningsmedel till vin? Går ju att köpa dels små påsar med vätska och i Edelmans Vinboken finns det beskrivet hur man gör med gelatinblad. Är det någon som provat? Har nämligen ett äpplevin som klarnar väldigt långsamt och vill ha i så lite "skräp" som möjligt i de...

koko

• Gäst
SV: Gelatin som klarningsmedel?
« Svar #1 skrivet: 29 dec-09 kl 02:04 »
Det fungerar alldeles utmärkt med sådan i påse som du nämner. Jag har testat på flädervin och äppelvin och det blev kristallklart.

Dea

SV: Gelatin som klarningsmedel?
« Svar #2 skrivet: 29 dec-09 kl 21:51 »
Tack! Vad bra att det funkar. Ska prova!

Dela detta:

* Inloggade just nu

693 gäster, 1 användare
Wes Jr

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser