Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Torrtovning  (läst 5479 gånger)

Dollar

• Västerbotten
Torrtovning
« skrivet: 13 mar-06 kl 18:15 »
Idag så har jag varit på kurs i torrtovning. Gisses vad det var roligt. Hann bara göra två figurer, men nu har man fått blodad tand och vill göra mer.

Är det någon som har gjort sånt här förut och kan rekomendera mig en bra bok. Kursledarna hade några böcker med sig och jag trodde mig skulle minnas namnen så jag skulle kunna söka åt dem på nätet. Men ve och fasa jag har glömt och kan inte hitta åt en enda bok om torrtovning.

25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

gimskogen

• gimskogen.se
Re:Torrtovning
« Svar #1 skrivet: 13 mar-06 kl 19:41 »
Sök på nätet på Nåltovning...

Var också på kurs för ett tag sedan.. vi gör tomtar, små hästar, får o andra figurer..

Går ju även utmärkt att kombinetra vanlig tovning och Nåltovning... tex fästa mönster o dekorationer genom att använnda nålen...

Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

manna

• -
« Svar #2 skrivet: 13 mar-06 kl 20:40 »
Neeej!

Skriv inte om intressanta handarbetstekniker! Jag blir alldeles knollrig i magen och vill oxå lära mig! När ska jag egentligen få tid till det som förväntas av mig?

Ska snart jobba, ska bara... kolla lite efter nåltovning...
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #3 skrivet: 14 mar-06 kl 01:29 »
Manna, frivoliteter, påtning, krokning, makramé, knyppling, fläta breda strumpeband, brickband, slynga.....*evil smile*

manna

• -
« Svar #4 skrivet: 14 mar-06 kl 07:20 »
Manna, frivoliteter, påtning, krokning, makramé, knyppling, fläta breda strumpeband, brickband, slynga.....*evil smile*

Om du inte skärper dig, Gruff, så kommer jag att tvingas utmana dig på virknålsduell!  8)

... om jag vinner eller du vinner, så får du lära mig att "frivolta" och knyppla. Deal?   ;D
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Dela detta:

* Inloggade just nu

1225 gäster, 3 användare (1 dolda)
torbjorn, Hästberoende

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser