Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  skånegåsen lyfter...  (läst 1304 gånger)

putte95

• Gäst
skånegåsen lyfter...
« skrivet: 12 dec-09 kl 14:06 »
jag har ett skånegås par honan är ett år och hanen kläckt i april.. nu är det så att när jag släpper ut dem så tar han alltid en liten flygtur ca 1 meter upp i luften och sen ca 5 meter långt.. 
han har aldrig lämnat hagen men kommer han fortsätta att lyfta eller blir han för tung snart?...

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: skånegåsen lyfter...
« Svar #1 skrivet: 12 dec-09 kl 22:08 »
nej de ska inte flyga när de blir stora.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #2 skrivet: 12 dec-09 kl 22:20 »
Han kommer säkert att kunna flyga lika när han blir vuxen. Mina amerikanska gäss kommer också upp en bit o kan hålla sig uppe i ca 5-10 meter förutom en hona jag hade förut som kunde flyga flera hundra meter över takhöjd.

putte95

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 12 dec-09 kl 22:25 »
okej nettis... men honan flyger ej som tur är så får hoppas att han stannar .... 

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #4 skrivet: 14 dec-09 kl 12:07 »
Alltså när de lyfter lite grann o drar iväg det tror jag de gör för att rensa vingar och för att de tycker att det är kul. Flyger gör de ju först när de kan ta fart och komma upp. Så jag tror du kan vara helt lugn och han lär ju knappast vilja lämna sin fru  :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

546 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser