Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kläder och smycken för hund?!?!  (läst 9197 gånger)

marymae

• Västerbotten
    • Det jag tänker
Re:Kläder och smycken för hund?!?!
« Svar #40 skrivet: 02 feb-07 kl 14:08 »
Det ser töntigt ut när hundar är utstyrda enligt konstens alla regler, men har de en husse el matte som älskar dem tror jag inte att hunden lider av att ha ballerinakjol eller fekostym eller vad de nu har. Det är som vissa säger att när hunden reduceras från att vara en levande varelse till bara en assocear som det är upprörande. Om hunden bara är ett tillbehör som ska vara gullig och inte tycks om som sällskap och individ så är det åt helvete. Jag vet inte om det stämmer, men Paris Hilton ska ha lämnat bort sin hund när den inte var valp och söt längre, och om det är sant är det förskäckligt och ett gott exempel på hur man inte ska göra. Däremed inte sagt att alla som klär på sin hund tänker så.
elliha.blogspot.com

Eulalia

• Gäst
« Svar #41 skrivet: 02 feb-07 kl 16:01 »
tja...
jag tycker den hunden kan skatta sig lycklig, som slipper det sällskapet :-)

filurfigur

• Gäst
« Svar #42 skrivet: 02 feb-07 kl 16:43 »
Ja, Eulalia, jag tänkte precis det samma....  kan väl inte vara någon förlust att slippa vara någon slags "mode-pryl" hos Paris Hilton.

Och det sjuka är väl inte i så fall att hon lämnat bort hunden, utan snarare att hon överhuvudtaget skaffat den...

skruvmejsel

• Gäst
« Svar #43 skrivet: 06 feb-07 kl 23:20 »
Tänkte bara höra vad folk här tycker om det "nya" modet som man ser lite varstans nu för tiden, kläder och smycken till våra små husdjur. Folk som klär ut sina fyrbenta vänner och bär omkring på dem i en väska som om de inte hade några ben alls.

Personligen tycker jag det är ganska fruktansvärt. Alla djur förtjänar väl att bli respekterade och behandlade som den art de är, och det tycker jag inte man kan säga att man gör om man späkar ut sin hund. Sen är det självklart så att det finns de hunraser som behöver skydd mot vind, regn och kyla, för att de nästan inte har någon päls, tex nakenhundarna, dobermann, dvärgpinscher. Men då finns det ju bättre hundtäcken att köpa än att köpa en moderiktig munkjacka eller dunväst till sin jycke.

Sen är det givetvis också skillnad på att ha ett ordentligt hundtäcke till sin hund för att den ska hålla värmen tex mellan två agilitylopp, på träningsplanen, eller för att inte kylas av för fort efter en fysisk aktivitet.

Men hur tänker ni när det gäller klädes- och smyckesindustrin till hundar?   ???

smyckesindustrin till hundar har spårat ur, det finns,kamoflagetäcken,och annat "snuff,snuff" som jag kallar det.
det är en annan sak om hunden verkligen BEHÖVER ett täcke för att den fryser.
vi har en spansk hund på hunddagiset där jag jobbar,och hon behöver verkligen sitt täcke för hon fryser annars. hon har inget direkt täcke, det är mer som en jacka kan man säga,ursnygg! (röd/beige) halskrage i bomull och långt täcke på ryggenoch man knäpper ihop det uppepå ryggen,så det värmer magen oxå. hon är jättefin i det,men då är hon ju en vinthund oxå och ser ut om en svensk greyhound ungefär,men hon är någon spansk ras,vet ej vad.
hon räddades från spanien när hon höll på att dö av uttorkning/matbrist.
nu är hon så fin, så fin.

Cedala

• Gäst
« Svar #44 skrivet: 07 feb-07 kl 21:42 »
Hej!
Min tatuerare (musklig 30-åring, rakad på huvet och väldigt tatuerad) har en chihuahua. Vovven verkar må utmärkt! Har ej sett ngn ballerina kjol på hunden, men så är det ju oxå en hane.....
Ville bara säga det!  ;D

Cedala.

Paradiset

• Gäst
« Svar #45 skrivet: 22 apr-07 kl 20:46 »
Hej!
Min tatuerare (musklig 30-åring, rakad på huvet och väldigt tatuerad) har en chihuahua. Vovven verkar må utmärkt! Har ej sett ngn ballerina kjol på hunden, men så är det ju oxå en hane.....
Ville bara säga det!  ;D

Cedala.

OM hunden heter rambo och är mörk så kan jag hålla med den är gör söt, han handlade varaor på mitt förra jobb.

Kram

Lindéus

• Canis Lindéus
« Svar #46 skrivet: 09 maj-07 kl 12:09 »
Heter tråden inte  ARBETSHUNDAR ??

Jag har aldrig sett en BC med kläder eller smycken, har ni...? ;D

Nä tack och lov.  :o

filurfigur

• Gäst
« Svar #47 skrivet: 09 maj-07 kl 18:36 »
Nä, inte med kläder... men jag har sett en BC med rosa halsband med stora påsydda rosor, ungefär som ett diadem till små flickor.

Hunden används till vallning och är duktig i sitt arbete, och jag tror i och för sig att hunden skiter i om den har ett vanligt hundhalsband eller ett halsband med stora blommor utstickande. Men det ser onekligen lite lustigt ut, det måste jag erkänna att jag tycker.

Charlotte

• -
« Svar #48 skrivet: 09 maj-07 kl 22:23 »
 Ha Ha! Min BC har en regnrock och ett reflextäcke! Och jag älskar att köpa fina halsband, han är en riktig liten Modeslav ;D
 Dock är han "naken" när han arbetar.
                       Mvh
                    Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Dela detta:

* Inloggade just nu

524 gäster, 1 användare
eriksjos

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser