Tänkte bara höra vad folk här tycker om det "nya" modet som man ser lite varstans nu för tiden, kläder och smycken till våra små husdjur. Folk som klär ut sina fyrbenta vänner och bär omkring på dem i en väska som om de inte hade några ben alls.
Personligen tycker jag det är ganska fruktansvärt. Alla djur förtjänar väl att bli respekterade och behandlade som den art de är, och det tycker jag inte man kan säga att man gör om man späkar ut sin hund. Sen är det självklart så att det finns de hunraser som behöver skydd mot vind, regn och kyla, för att de nästan inte har någon päls, tex nakenhundarna, dobermann, dvärgpinscher. Men då finns det ju bättre hundtäcken att köpa än att köpa en moderiktig munkjacka eller dunväst till sin jycke.
Sen är det givetvis också skillnad på att ha ett ordentligt hundtäcke till sin hund för att den ska hålla värmen tex mellan två agilitylopp, på träningsplanen, eller för att inte kylas av för fort efter en fysisk aktivitet.
Men hur tänker ni när det gäller klädes- och smyckesindustrin till hundar? 
smyckesindustrin till hundar har spårat ur, det finns,kamoflagetäcken,och annat "snuff,snuff" som jag kallar det.
det är en annan sak om hunden verkligen BEHÖVER ett täcke för att den fryser.
vi har en spansk hund på hunddagiset där jag jobbar,och hon behöver verkligen sitt täcke för hon fryser annars. hon har inget direkt täcke, det är mer som en jacka kan man säga,ursnygg! (röd/beige) halskrage i bomull och långt täcke på ryggenoch man knäpper ihop det uppepå ryggen,så det värmer magen oxå. hon är jättefin i det,men då är hon ju en vinthund oxå och ser ut om en svensk greyhound ungefär,men hon är någon spansk ras,vet ej vad.
hon räddades från spanien när hon höll på att dö av uttorkning/matbrist.
nu är hon så fin, så fin.