Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  odling i spanien?!  (läst 3949 gånger)

kriscroz

odling i spanien?!
« skrivet: 06 dec-09 kl 09:29 »
vi ska flytta till södra spanien och planerar på att bli så självförsörjande som möjligt..
är det någon som vet hur det skiljer sig med grönsaksodling jämfört med sverige? sådd,skörd,angrepp osv..  ;)

mistel

• -
SV: odling i spanien?!
« Svar #1 skrivet: 06 dec-09 kl 11:19 »
I varmare klimat finns det ofta fler sjukdomar och skadedjur så använder man inte bekämpningsmedel får man nog inspektera plantorna mycket ofta. Det kan vara kortare kulturtid = grönsakerna blir snabbare klara och man kan hinna med flera omgångar. I varmt klimat kan det även finnas perioder som är för varma för en del grönsaker. Det är bra att odla sorter som är anpassade för spanskt klimat.

Jan lindgren

SV: odling i spanien?!
« Svar #2 skrivet: 06 dec-09 kl 15:40 »
Hej!
Ta och titta lite på tilapiaodling också. Ett bra alternativ i ett varmt område.
MVH
Jan

Dela detta:

* Inloggade just nu

579 gäster, 1 användare
imlo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser